Trwa ładowanie...

Skandal na brytyjskiej poczcie. Chcieli uciszyć wdowę

Brytyjski urząd pocztowy starał się uciszyć sprawę Martina Griffithsa, właściciela filii poczty, który odebrał sobie życie. To kolejna ofiara Royal Mail, która niesłusznie oskarżała pracowników w związku ze skandalem dotyczącym wadliwego oprogramowania.

Brytyjska poczta oskarża pracownikówBrytyjska poczta oskarża pracownikówŹródło: Adobe Stock, fot: Jaroslav Moravcik
dd66k1s
dd66k1s

Angela van den Bogerd, była dyrektor ds. doskonalenia biznesu w Royal Mail, została przesłuchana w ramach dochodzenia publicznego Horizon IT. Przesłuchanie dotyczyło sprawy Griffithsa, który zmarł w 2013 roku po wykryciu dziur finansowych w jego oddziale poczty w Cheshire - donosi brytyjski "The Guardian".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Od pomocnika hydraulika do kontraktu na najwyższy budynek w Europie - Marcin Ziopaja w Biznes Klasie

Ustalono, że Griffiths i jego matka zwrócili się do Royal Mail z prośbą o pomoc. Pisali, że operator żył pod "ciężką presją" w związku z dziurą finansową, która wynosiła aż 39 tys. funtów. Tłumaczył, że niedobór jest wynikiem błędów w oprogramowaniu. Dochodzenie wykazało, że rodzice Griffithsa wydali oszczędności życia, by spłacić te rzekome niedobory.

dd66k1s

Dodatkowo, Royal Mail zażądał od Griffithsa zwrotu 7,5 tys. funtów po tym jak doszło do napadu z bronią w jego oddziale. Obwiniono go wtedy za nieprzestrzeganie procedur bezpieczeństwa.

Po tych wydarzeniach, we wrześniu 2013 r., Griffiths próbował popełnić samobójstwo. Choć udało się go odratować, kilka tygodni później zmarł w szpitalu - wskazuje "Guardian".

Royal Mail zaoferowała żonie zmarłego, Ginie Griffiths, 140 tys. funtów w ramach ugody i nalegała, aby wdowa podpisała umowę o zachowaniu poufności.

dd66k1s

Z dokumentu wynikało, że ustalono "płatności etapowe" - co, jak się okazało, miało zachęcić wdowę, do zachowania sprawy w tajemnicy. Poczta miała dawkować pieniądze kobiecie, aby mieć gwarancję, że zachowa milczenie w sprawie.

Podczas dochodzenia został również pokazany e-mail wysłany do kierownictwa Royal Mail przez Alana Batesa, byłego operatora pocztowego, tego samego dnia, gdy dowiedział się, że Griffiths próbował popełnić samobójstwo.

dd66k1s

Pisał w nim, że sprawa Griffithsa jest "doskonałym przykładem bandytyzmu", który jest stosowany wobec pracowników. Po otrzymaniu e-maila, kierownictwo w pierwszej kolejności zainteresowało się nie stanem zdrowia operatora, ale rozważało wynajęcie prawnika.

Podczas dochodzenia dyrektorce Royal Mail zarzucono zignorowanie wewnętrznych maili z lat 2010–2014, które wskazywały na to, że zdalny dostęp do wewnętrznego systemu informatycznego ma nie tylko Royal Mail, ale też japońska firma Fujitsu, która go opracowała.

dd66k1s

Mimo, że Sąd Najwyższy skrytykował dyrektorkę za "lekceważenie rzetelności faktów", jeszcze tego samego roku otrzymała premię.

Royal Mail, przez ponad dekadę ścigał setki operatorów pocztowych za dziury finansowe, które później okazały się wynikiem błędów informatycznych w systemie Horizon.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dd66k1s
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dd66k1s