Agroma chce utrzymać obecną dynamikę w kolejnych latach, będzie sprzedawać za granicą
26.07. Warszawa (PAP) - Notowana na rynku NewConnect spółka Agroma, zajmująca się produkcją i dystrybucją sprzętu ogrodniczego, planuje utrzymanie obecnej 50-60 proc. dynamiki...
26.07.2011 | aktual.: 26.07.2011 13:53
26.07. Warszawa (PAP) - Notowana na rynku NewConnect spółka Agroma, zajmująca się produkcją i dystrybucją sprzętu ogrodniczego, planuje utrzymanie obecnej 50-60 proc. dynamiki wzrostu wyników w nadchodzących latach. Spółka rozpoczyna obecnie działalność eksportową - poinformowali na konferencji przedstawiciele Agromy.
"Dynamika wyników jest efektem realizacji strategii spółki. Przewidujemy, że to tempo utrzyma się w drugiej połowie 2011 r. i w kolejnych latach" - powiedział prezes zarządu Agromy, Piotr Staszewski.
Staszewski uważa, że rynek, na którym działa spółka, również w nadchodzących latach będzie się rozwijał i wzrastał o 10 proc. rocznie.
W II poł. 2011 r. Agroma rozpocznie eksport na rynek węgierski. Spółka prowadzi również rozmowy z potencjalnymi odbiorcami z rynku rosyjskiego, ukraińskiego, litewskiego, łotewskiego i włoskiego.
"Podpisaliśmy już umowę ramową z OBI Węgry. Pierwsze transporty powinniśmy wysłać w ciągu dwóch tygodni. Ich wartość osiągnie na początku 300-400 tys. zł. Najbardziej interesujący jest dla nas jednak rynek rosyjski i ukraiński" - powiedział Staszewski.
Strategia spółki zakłada również poszerzanie oferty w sieciach handlowych, działania marketingowe oraz zwiększenie do 80 proc. całej oferty, liczby produktów sprzedawanych pod markami własnymi.
"Obecnie udział produktów własnych wynosi ok. 70 proc. Celem naszego rebrandingu jest zwiększenie marży uzyskiwanej z produktów" - powiedział dyrektor handlowy spółki, Dariusz Czamara.
We wtorek Agroma przedstawiła wyniki finansowe za I półrocze 2011 r.
Przychody spółki wyniosły w I poł. 2011 r. 18,9 mln zł i był to wzrost o 51,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym samym okresie marża brutto wzrosła o 56,6 proc. rok do roku i wyniosła 4,7 mln zł, EBITDA wyniosła 1,48 mln zł po wzroście o 51,1 proc. w porównaniu z I poł. 2010 r., a EBIT wzrósł o 60,0 proc. do 1,3 mln zł.
"Te wyniki zawdzięczamy przede wszystkim dywersyfikacji rynków zbytu, dywersyfikacji produktowej oraz intensyfikacji działań handlowych" - powiedział Staszewski.
W I poł. 2011 r. spółka uzyskała zysk netto na poziomie 581 tys. zł, co oznacza wzrost o 56,5 proc rok do roku. Negatywny wpływ na zyski Agromy miała w minionym półroczu sytuacja na rynkach finansowych. Spółka uzyskała w tym okresie rentowność na poziomie 3 proc.
"Problemem w tym półroczu były dla nas zmiany kursów walut. Wyciągnęliśmy wnioski i zamierzamy w przyszłym roku zabezpieczać się przy pomocy instrumentów finansowych" - powiedział Czamara.
W 2011 r. Agroma rozpoczęła działalność w segmencie OPP (Opening Price Point - najniższa półka cenowa), w ramach którego spółka sprzedaje pod markami własnymi produkty w sklepach wielkopowierzchniowych (Obi, Leroy Merlin, Praktiker, Real). Udział tego segmentu w przychodach spółki w I połowie 2011 r. wyniósł 35-40 proc.
"Ten segment charakteryzuje się najniższymi marżami spośród wszystkich w jakich działamy. Mimo to są one dla nas satysfakcjonujące" - powiedział Staszewski.
Pozostałe segmenty, w których działa spółka to tzw. segment hobby, oferujący w sklepach wielkopowierzchniowych urządzenia marki Agroma i marek zagranicznych, oraz segment profi, w ramach którego urządzenia wyższej klasy dystybuowane są za pośrednictwem sieci dealerskiej.
"Łączne przychody ze sprzedaży w dużych sieciach handlowych wyniosły w pierwszym półroczu 2011 r. 10,29 mln zł. Sprzedaż za pośrednictwem sieci dealerskiej Agromy osiągnęła 7,21 mln zł, a sprzedaż detaliczna 1,3 mln zł. Największy, ponad dwukrotny wzrost przychodów rok do roku zaobserwowaliśmy na sprzedaży w sklepów wielkopowierzniowych. W pierwszej połowie 2010 r. wpływy z tego segmentu wyniosły 4,9 mln zł" - powiedział Staszewski.
Agroma to spółka zajmująca się produkcją i sprzedażą urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie znajdują się traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń. Produkty spółki dostępne są w ok. 500 punktach sprzedaży, w tym sklepach wielkopowierzchniowych, sieci dealerskiej i w sprzedaży internetowej. Od marca 2010 r. akcje spółki notowane są na rynku NewConnect. (PAP)
kch/ ana/