Trwa ładowanie...

Aldi otwiera kolejny sklep w Polsce. Niemiecka sieć rośnie w siłę

Aldi w środę 28 września otworzy nowy sklep w Radzyminie w województwie mazowieckim. Niemiecka marka dyskontów od kilku lat rośnie w Polsce w siłę i - jak pokazują najnowsze badania - zyskuje na popularności. Liderom rynku dyskontów - Biedronce i Lidlowi - powoli rośnie coraz poważniejsza konkurencja.

Aldi rośnie w siłę i otwiera kolejny sklep w PolsceAldi rośnie w siłę i otwiera kolejny sklep w PolsceŹródło: Adobe Stock, fot: nmann77
d3vol8q
d3vol8q

Nowy sklep Aldi w Radzyminie znajduje się przy ul. Wołomińskiej 5. Otwarcie nastąpi w środę, placówka od poniedziałku do piątku będzie pracować od godziny 6 do 22, a w niedziele handlowe od 9 do 20. Sklep ma 1390 metrów kwadratowych powierzchni, przed nim dostępny jest komfortowy parking.

Promocje na start

Jak zachwala firma, w dniu otwarcia będzie można skorzystać z promocji na wszystkie produkty marek własnych, sięgające 50 proc., a od 10 do 17, za okazaniem paragonu, otrzymać poczęstunek z foodtrucka.

- Każde otwarcie sklepu Aldi to dla nas ogromny sukces, jest to potwierdzenie naszego rozwoju. Jako sieć jesteśmy dziś obecni w każdym województwie i chcemy także zagościć w większości polskich domów - mówi Wojciech Seroczyński, Kierownik Sprzedaży Aldi w Polsce, cytowany w komunikacie prasowym firmy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ceny nawozów ostro w górę. "Gospodarstwa będą upadać, ceny żywności poszybują"

Kolejne sieci rosną w siłę

Rozwój sieci w Polsce widać też w badaniach. Z analizy firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH wynika, że w ciągu roku liczba unikalnych klientów w Aldi wzrosła o 14,5 proc., a ruch - aż o 37,7 proc. Spośród dyskontów większy wzrost był tylko w Netto - liczba unikalnych klientów wzrosła w ciągu roku aż o 27,8 proc., a ruch - o 52, 8 proc.

- Widać, że w kwestii podnoszenia ruchu Aldi i Netto są liderami. To może wynikać z tego, że w czasach rosnącej inflacji konsumenci zaczęli częściej odwiedzać sklepy, w których wcześniej nie bywali, np. ze względu na większe odległości od domów czy miejsc pracy. Celem mogło być poszukiwanie okazji cenowych, nieoferowanych przez Biedronkę czy Lidla – komentował w ubiegłym tygodniu Michał Rosiak z Proxi.cloud.

d3vol8q

Dla porównania: wzrost ruchu w Biedronce wyniósł 21,6 proc., a w Lidlu 7,5 proc. Co jednak ciekawe, jeśli chodzi o unikalnych klientów, to portugalska sieć zanotowała spadek aż o 7,6 proc., a Lidl - o 2,8 proc. Trzeba jednak podkreślić, że te dwie sieci są liderami rynku i nie jest możliwe, by na tym etapie, na którym są obecnie, notowały tak duże wzrosty jak znacznie mniejsze sieci, jak Aldi i Netto.

Aldi ma w tej chwili w Polsce 219 sklepów, zatrudnia ponad 3,7 tysiąca pracowników. Natomiast cała niemiecka sieć, do której należy polski oddział - Aldi Nord - działa w dziewięciu europejskich krajach i w sumie zatrudnia aż 77 tysięcy osób. W sklepie w Radzyminie zatrudnienie znalazło kilkunastu pracowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3vol8q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vol8q