Amazon rozwija sprzedaż spożywczą na Wyspach

Amazon zawarł umowę z Morrisons – czwartą pod względem wielkości siecią supermarketów w Wielkiej Brytanii – umowę, dzięki której klienci amerykańskiego giganta będą mogli zamówić zakupy spożywcze

Amazon rozwija sprzedaż spożywczą na Wyspach
Mike Mozart/Flickr (CC BY 2.0)
Agata Kalińska

01.03.2016 | aktual.: 01.03.2016 18:23

Amazon zawarł umowę z Morrisons – czwartą pod względem wielkości siecią supermarketów w Wielkiej Brytanii – dzięki której klienci amerykańskiego giganta będą mogli zamówić zakupy spożywcze. Amazon dostarcza produkty spożywcze na Wyspach od zeszłego roku, ale do tej pory nie miał w asortymencie produktów świeżych i mrożonek. Teraz to się zmieni.

Zdaniem analityków cytowanych przez BBC, ta umowa może być sygnałem ostrzegawczym dla internetowych sklepów spożywczych. Amazon ma na razie małe udziały w tym biznesie, za to bardzo duże ambicje. A umowa z dużym partnerem to krok w stronę ich realizacji. Martwić się może szczególnie Tesco, które obsługuje 40 proc. internetowego handlu spożywczego na Wyspach.

Brytyjczycy będą mogli zrobić zakupy spożywcze w Amazonie jeszcze w tym roku.

Firmy poinformowały o zawarciu umowy w dniu, kiedy British Retail Consortium poinformowało, że w ciągu najbliższej dekady zniknie około miliona miejsc pracy w branży handlu detalicznego. Ma to być związane z ekspansją e-handlu i rosnącymi kosztami utrzymania tradycyjnych sklepów. W zeszłym roku Brytyjczycy zrobili przez internet 6,7 proc. swoich zakupów spożywczych. Niby niewiele, ale dynamika przyrostu sięgnęła 9 proc. rok do roku, podczas gdy cały rynek sprzedaży detalicznej notował spadek.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)