Asbis podtrzymuje prognozy, liczy że pomoże m.in podwojenie biznesu w Polsce
Warszawa, 07.08.2014 (ISBnews) - Asbis Group oczekuje znacznie lepszego II półrocza, co ma pozwolić na zrealizowanie całorocznej prognozy na poziomie 4-5 mln USD zysku netto. Spółka rozwija sprzedaż w Europie Zachodniej i Środkowej, a także wchodzi do Ameryki Południowej, co ma skompensować efekty biznesowe kryzysu na Wschodzie, poinformował dyrektor finansowy grupy Marios Christou. Grupa liczy na przynajmniej podwojenie swojego biznesu w Polsce w tym roku.
?Podtrzymujemy naszą prognozę finansową na 2014. Pomimo straty przekraczającej 4,8 mln USD po I półroczu uważamy, że powinniśmy dostarczyć zakładane zysku netto na poziomie 4 - 5 mln USD w całym roku. Odrabianie strat z I półrocza zaczynamy od III kw." - powiedział Christou podczas spotkania z dziennikarzami.
Dodał, że począwszy od III kw. grupa używa mniej linii kredytowych, co przyniesie dalszy spadek kosztów finansowych. Spodziewa się ponadto mniejszych kosztów ogólnego zarządu oraz dalszej poprawy cash flow operacyjnego w II półroczu.
?Spodziewamy się wzrostu przychodów i marż od sierpnia i w efekcie udanego zakończenia roku" - stwierdził członek zarządu Asbisu.
Według jego słów, za osłabieniem wyników grupy stał nie tylko kryzys polityczny na Ukrainie, ale również ostra konkurencja ze strony takich marek jak chociażby Lenovo, ale też obniżki cen A-brands.
Wskazał jednocześnie, że grupa stara się zniwelować skutki biznesowe kryzysu politycznego na Wschodzie rozwojem sprzedaży w Europie Zachodniej, Środkowej, ale również wejściem na rynki Ameryki Południowej.
?Przekierowujemy naszą sprzedaż geograficznie. Np. w Polsce nasza dynamika sprzedaży wyniosła 229% r/r do 40,4 mln USD w II kw. i 200% r/r do 57,4 mln USD w całym I półroczu, głównie dzięki naszym markom własnym. Współpracujemy z telekomami, weszliśmy do najważniejszych sieci handlowych. Spodziewamy się przynajmniej podwojenia naszego biznesu w Polsce w ujęciu r/r w całym 2014 roku" - dodał Christou.
Region środkowoeuropejski stał się numer jeden pod względem przychodów i zarząd Asbis spodziewa się kontynuacji uniezależniania od sprzedaży w krajach WNP.
Szczególnie nadzieje grupa wiąże z segmentem smartfonów, gdzie marka Prestigio stała się jednym z trzech globalnych partnerów Microsoftu dla Windows Phone.
Zarząd grupy spodziewa się, że dynamikę przychodów zapewnią również tablety (w tym edycje biznesowe), tablice interaktywne, DVR oraz nowe linie produktowe jak digital signature, rozwiązania ?smart" lub oświetlenie.
?W efekcie spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży marek własnych w kolejnych kwartałach" - podsumował członek zarządu Asbis Group.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Cypryjska centrala nadzoruje działalność sieci placówek, składającej się z 33 magazynów w 26 krajach. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r.
(ISBnews)