Trwa ładowanie...
d1bbyq8

Bez czynników jednorazowych porównywalnych zysk netto CEDC w II kw. to 17,6 mln USD

06.08. Warszawa (PAP) - Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, porównywalny zysk netto CEDC za II kwartał 2010 r., wyłączając działalności zaniechane, wyniósł 17,6 mln USD, co...

d1bbyq8
d1bbyq8

06.08. Warszawa (PAP) - Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, porównywalny zysk netto CEDC za II kwartał 2010 r., wyłączając działalności zaniechane, wyniósł 17,6 mln USD, co oznacza 0,25 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu z 16,2 mln USD, czyli 0,34 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w analogicznym okresie w roku 2009 - poinformowała spółka w komunikacie.

Porównywalny zysk operacyjny za II kwartał 2010 r. wyniósł 44,7 mln USD w porównaniu z 36,3 mln USD w 2009 r. Z kolei przychody netto ze sprzedaży wyniosły 175,6 mln USD w porównaniu z 175,9 mln USD zaraportowanymi w II kwartale 2009 roku.

W oparciu o standardy GAAP (bez eliminacji czynników o charakterze jednorazowym), strata netto CEDC za II kwartał, wyłączając działalności zaniechane, wyniosła 70,1 mln USD, co daje 1 USD rozwodnionej straty netto na akcję w porównaniu z zyskiem netto wynoszącym 211,4 mln USD, czyli 4,28 USD rozwodnionego zysku na akcję w analogicznym okresie w roku 2009 (zysk netto w II kw. 2009 r. obejmował jednorazowy zysk w wysokości 225,6 mln USD).

Zysk operacyjny zgodnie ze standardami U.S. GAAP za II kwartał 2010 roku wyniósł 41,2 mln w porównaniu z 242,6 mln za rok 2009.

d1bbyq8

CEDC obserwuje poprawę popytu w Rosji, która jest największym rynkiem spółki. Sprzedaż tam wzrosła w II kwartale o 7,5 proc. w segmencie wódek w ujęciu ilościowym, a sprzedaż produktów importowanych Grupy Whitehall wzrosła w ujęciu ilościowym o 14 proc.

"Istotna część wzrostu popytu na wódki CEDC nadal jest efektem niższych cen w porównaniu z II kwartałem 2009 r. CEDC obserwuje jednak proces stabilizacji cen i jednocześnie utrzymania się marż brutto powyżej 50 proc." - napisano w raporcie.

W II kwartale CEDC zauważyła znaczną poprawę dystrybucji wódki Parliament, po integracji z Russian Alcohol Group, oraz wzrost sprzedaży wódki Parliament o 14 proc. w ujęciu ilościowym. Nadal utrzymuje się duże zainteresowanie rosyjskich konsumentów markami CEDC z segmentu mainstream/economy, które spółka wprowadziła ostatniej jesieni.

Pozytywny wpływ na rosyjski rynek wódki miały wzmożone kontrole rządowe, które zostały wprowadzone w celu walki z czarnym rynkiem. Kontrole dotykają producentów surowego spirytusu, producentów wódki, detalistów i hurtowników. Według szacunków CEDC, rynek legalnej wódki w Rosji wzrośnie w tym roku dzięki poprawie popytu oraz zmniejszeniu nielegalnego rynku o ok. 1-3 proc.

d1bbyq8

Jak podała spółka, polski rynek konsumencki ucierpiał z powodu kilku niezależnych zjawisk - katastrofy smoleńskiej i towarzyszącej jej żałoby narodowej, klęski powodzi oraz rekordowych upałów, które nastąpiły później.

Sprzedaż ilościowa CEDC w drugim kwartale spadła o ok. 12 proc., co zostało częściowo zrekompensowane przez wzrost importu oraz eksportu.

"CEDC udało się zmniejszyć koszty sprzedaży i ogólnego zarządu w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku o 100 punktów bazowych, co przełożyło się na wzrost marży operacyjnej o 50 punktów bazowych w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zarząd CEDC koncentruje się obecnie na poprawie sprzedaży ilościowej w Polsce. Spółka ma nadzieję, że wprowadzenie nowej marki meainstream/sub premium w IV kwartale oraz lepsza egzekucja planów sprzedażowych CEDC, przyczyni się do poprawy przychodów oraz marży operacyjnej" - napisano w komunikacie.

d1bbyq8

Spółka CEDC w dalszym ciągu zmniejszała swoje zadłużenie. Proces ten będzie kontynuować, przeznaczając środki uzyskane ze sprzedaży polskiej działalności dystrybucyjnej przede wszystkim na spłatę zadłużenia. Jednym z podstawowych celów CEDC jest zmniejszenie wskaźnika zadłużenia do poziomu ok. 2,5. Firma liczy, że uda jej się osiągnąć cel w I kwartale 2012 roku.

CEDC sfinalizowała transakcję sprzedaży polskiej działalności dystrybucyjnej na rzecz Eurocashu. W ramach procesu sprzedażowego i wydzielania tego biznesu, CEDC przeprowadziła ostateczny podział prognozy sprzedaży netto na 2010 r., uwzględniający podział na klientów, którym CEDC będzie sprzedawała swoje produkty bezpośrednio oraz klientów, na rzecz których sprzedaż będzie prowadzona poprzez sprzedaną spółce Eurocash działalność dystrybucyjną.

"Efektem ostatecznego podziału sprzedaży jest wyższy transfer przychodów z działalności dystrybucyjnej wynoszący ok. 136 mln USD (przychody z działalności hurtowej są ubruttowione o akcyzę) oraz redukcja prognozy przychodów CEDC ze sprzedaży netto na 2010 r. Prognoza przychodów netto ze sprzedaży na 2010 r. zostaje zmniejszona o 711 mln USD (wcześniej miała być to kwota 575 mln USD). Wpływ tej zmiany na zysk operacyjny wyniesienie mniej niż 1 mln USD rocznie. W wyniku tej zmiany, CEDC aktualizuje prognozę przychodów netto ze sprzedaży z poziomu 0,9-1,05 mld USD do poziomu 0,764-0,914 mld USD i podtrzymuje roczną prognozę rozwodnionego porównywalnego zysku netto na jedną akcję na niezmienionym poziomie 2,10 USD - 2,20 USD" - napisano w raporcie.

CEDC podtrzymał też swoją roczną prognozę dotyczącą zysku operacyjnego, nie uwzględniającego amortyzacji, w wysokości 262 mln USD. (PAP)

morb/ asa/

d1bbyq8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1bbyq8