Biedronka "doceniona" za najgorszą reklamę

Reklama Biedronki z kampanii pod hasłem: „My, Polacy, tak mamy!” otrzymała nagrodę Chamlet 2013 roku za najgorszą reklamę w kategorii Design. Czwarta gala Chamletów odbyła się 29 listopada.

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. pras.

Reklama Biedronki z kampanii pod hasłem "My, Polacy, tak mamy!" otrzymała nagrodę Chamlet 2013 roku za najgorszą reklamę w kategorii Design. Czwarta gala Chamletów odbyła się 29 listopada.

Chamlety to konkurs na najgorsze kreacje reklamowe roku. Propozycje można było zgłaszać do 4 listopada. Dominowały materiały z kategorii Druk, popularnością cieszyły się także przykłady koncepcji w kategorii Internet. Spośród zebranych propozycji wyłoniono dziesięć nominowanych reklam, a z nich jednego zwycięzcę w każdej z kategorii.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, na szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej.

Jury wybierało spośród blisko 400 zgłoszeń przesłanych przez internautów. Zobacz zwycięzców tego konkursu.

1) Reklama telewizyjna - san.edu.pl, czyli absolwent SAN Mariusz Pudzianowski zachęca do studiowania

2) Internet - "Szkoła pokera z Joanną Krupą", czyli kampania reklamowa serwisu hazardowego Betsson.com

3) Reklama społeczno-polityczna - „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”. Kampania Stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska

Obraz
© (fot. WP.PL)

4) Design – kampania reklamowa Biedronki pod hasłem "My, Polacy, tak mamy!"

Obraz
© (fot. mat. prod.)

5) Druk (kategoria powstała z połączenia kategorii Reklama prasowa oraz Outdoor) - billboardy stowarzyszenia zrzeszającego handlowców i przedsiębiorców z centrum budowlanego przy ul. Rusałka

Obraz
© (fot. mat. pras.)

Skład jury obradującego: przewodniczący i pomysłodawca konkursu, prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann (dyrektor kreatywny agencji Dundp, były dyrektor kreatywny agencji TBWA Berlin) oraz mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski, członek spoza honorowego składu jury).

W poprzednich edycjach zgłaszano do Chamletów m.in. reklamy mBanku ("Rób TO w sklepie, rób TO przy bankomacie"), Frugo ("Szacun dla czarnego") czy Dawtona ("Puszkujemy tylko dojrzałe").

Wybrane dla Ciebie

Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Poprosiła o darmową wodę z kranu. Oto co usłyszała od kelnerki
Poprosiła o darmową wodę z kranu. Oto co usłyszała od kelnerki
"Basy dudnią w głowie". Mieszkańcy mają dość restauracji
"Basy dudnią w głowie". Mieszkańcy mają dość restauracji
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
"Mafijny styl". Tak oszukali turystów na Podhalu. TPN interweniuje
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle
Gdzie wyrzucić opakowanie po mięsie? Niektórzy robią to źle