Biedronka "doceniona" za najgorszą reklamę

Reklama Biedronki z kampanii pod hasłem: „My, Polacy, tak mamy!” otrzymała nagrodę Chamlet 2013 roku za najgorszą reklamę w kategorii Design. Czwarta gala Chamletów odbyła się 29 listopada.

Biedronka "doceniona" za najgorszą reklamę
Źródło zdjęć: © mat. pras.

Reklama Biedronki z kampanii pod hasłem "My, Polacy, tak mamy!" otrzymała nagrodę Chamlet 2013 roku za najgorszą reklamę w kategorii Design. Czwarta gala Chamletów odbyła się 29 listopada.

Chamlety to konkurs na najgorsze kreacje reklamowe roku. Propozycje można było zgłaszać do 4 listopada. Dominowały materiały z kategorii Druk, popularnością cieszyły się także przykłady koncepcji w kategorii Internet. Spośród zebranych propozycji wyłoniono dziesięć nominowanych reklam, a z nich jednego zwycięzcę w każdej z kategorii.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, na szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej.

Jury wybierało spośród blisko 400 zgłoszeń przesłanych przez internautów. Zobacz zwycięzców tego konkursu.

1) Reklama telewizyjna - san.edu.pl, czyli absolwent SAN Mariusz Pudzianowski zachęca do studiowania

2) Internet - "Szkoła pokera z Joanną Krupą", czyli kampania reklamowa serwisu hazardowego Betsson.com

3) Reklama społeczno-polityczna - „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”. Kampania Stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska

Obraz
© (fot. WP.PL)

4) Design – kampania reklamowa Biedronki pod hasłem "My, Polacy, tak mamy!"

Obraz
© (fot. mat. prod.)

5) Druk (kategoria powstała z połączenia kategorii Reklama prasowa oraz Outdoor) - billboardy stowarzyszenia zrzeszającego handlowców i przedsiębiorców z centrum budowlanego przy ul. Rusałka

Obraz
© (fot. mat. pras.)

Skład jury obradującego: przewodniczący i pomysłodawca konkursu, prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann (dyrektor kreatywny agencji Dundp, były dyrektor kreatywny agencji TBWA Berlin) oraz mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski, członek spoza honorowego składu jury).

W poprzednich edycjach zgłaszano do Chamletów m.in. reklamy mBanku ("Rób TO w sklepie, rób TO przy bankomacie"), Frugo ("Szacun dla czarnego") czy Dawtona ("Puszkujemy tylko dojrzałe").

Wybrane dla Ciebie

Lato na jeziorach. Oto cennik wynajmu łodzi
Lato na jeziorach. Oto cennik wynajmu łodzi
Cios w branżę. Niż genueński popsuł plany przedsiębiorcom
Cios w branżę. Niż genueński popsuł plany przedsiębiorcom
100 tys. kg spleśniałych truskawek. Odrażające odkrycie
100 tys. kg spleśniałych truskawek. Odrażające odkrycie
Tu jest najtańsze paliwo w UE. Chcą to ukrócić
Tu jest najtańsze paliwo w UE. Chcą to ukrócić
Wpisał w przelewie "rozliczenie-Kuba". Bank zablokował mu pieniądze
Wpisał w przelewie "rozliczenie-Kuba". Bank zablokował mu pieniądze
Czechom dobrze w Polsce. Jesteśmy popularni jak adriatyckie kurorty
Czechom dobrze w Polsce. Jesteśmy popularni jak adriatyckie kurorty
Dzwoni do ciebie ten numer? Nie odbieraj. Atakuje Polaków od miesięcy
Dzwoni do ciebie ten numer? Nie odbieraj. Atakuje Polaków od miesięcy
Ceny w Szwecji. Zrobił zakupy i zerknął na paragon
Ceny w Szwecji. Zrobił zakupy i zerknął na paragon
Tysiące osób musi gotować wodę. Sprawa z Łomży w prokuraturze
Tysiące osób musi gotować wodę. Sprawa z Łomży w prokuraturze
Rolnik emeryt. Oto jaką emeryturę dostanie po 25 latach
Rolnik emeryt. Oto jaką emeryturę dostanie po 25 latach
Chybiona inwestycja. Małe miasto musi oddać prawie 20 mln zł
Chybiona inwestycja. Małe miasto musi oddać prawie 20 mln zł
Chcą zbudować duże osiedle pod Warszawą. Oto lokalizacja
Chcą zbudować duże osiedle pod Warszawą. Oto lokalizacja