Biedronka "doceniona" za najgorszą reklamę

Reklama Biedronki z kampanii pod hasłem: „My, Polacy, tak mamy!” otrzymała nagrodę Chamlet 2013 roku za najgorszą reklamę w kategorii Design. Czwarta gala Chamletów odbyła się 29 listopada.

Biedronka "doceniona" za najgorszą reklamę
Źródło zdjęć: © mat. pras.

03.12.2013 | aktual.: 03.12.2013 15:05

Reklama Biedronki z kampanii pod hasłem "My, Polacy, tak mamy!" otrzymała nagrodę Chamlet 2013 roku za najgorszą reklamę w kategorii Design. Czwarta gala Chamletów odbyła się 29 listopada.

Chamlety to konkurs na najgorsze kreacje reklamowe roku. Propozycje można było zgłaszać do 4 listopada. Dominowały materiały z kategorii Druk, popularnością cieszyły się także przykłady koncepcji w kategorii Internet. Spośród zebranych propozycji wyłoniono dziesięć nominowanych reklam, a z nich jednego zwycięzcę w każdej z kategorii.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, na szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej.

Jury wybierało spośród blisko 400 zgłoszeń przesłanych przez internautów. Zobacz zwycięzców tego konkursu.

1) Reklama telewizyjna - san.edu.pl, czyli absolwent SAN Mariusz Pudzianowski zachęca do studiowania

2) Internet - "Szkoła pokera z Joanną Krupą", czyli kampania reklamowa serwisu hazardowego Betsson.com

3) Reklama społeczno-polityczna - „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”. Kampania Stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska

Obraz
© (fot. WP.PL)

4) Design – kampania reklamowa Biedronki pod hasłem "My, Polacy, tak mamy!"

Obraz
© (fot. mat. prod.)

5) Druk (kategoria powstała z połączenia kategorii Reklama prasowa oraz Outdoor) - billboardy stowarzyszenia zrzeszającego handlowców i przedsiębiorców z centrum budowlanego przy ul. Rusałka

Obraz
© (fot. mat. pras.)

Skład jury obradującego: przewodniczący i pomysłodawca konkursu, prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann (dyrektor kreatywny agencji Dundp, były dyrektor kreatywny agencji TBWA Berlin) oraz mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski, członek spoza honorowego składu jury).

W poprzednich edycjach zgłaszano do Chamletów m.in. reklamy mBanku ("Rób TO w sklepie, rób TO przy bankomacie"), Frugo ("Szacun dla czarnego") czy Dawtona ("Puszkujemy tylko dojrzałe").

Biedronkakonkurswyniki
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (146)