Biedronka szykuje się do nowej akcji. Oto jak będą się nazywać kolejne maskotki
Były już gangi Świeżaków, Słodziaków, Fajniaków i Swojaków. Za maskotkami z Biedronki szalały przez ostatnie lata miliony dzieci, a ich rodzice cierpliwie zbierali punkty, by móc sprezentować pociechom upragnionego pluszaka. Teraz czas na kolejną odsłonę popularnej akcji. Jeronimo Martins Polska, czyli spółka, która jest właścicielem Biedronki, zarejestrowała już nazwę nowych maskotek. I przyznaje, że szykuje się do startu.
01.08.2022 20:52
Gang Bystrzaków - tak będzie się nazywała nowa akcja, szykowana przez Biedronkę. Udało się to ustalić portalowi Wiadomości Handlowe, który zauważył, że firma zgłosiła do Urzędu Patentowego wniosek o rejestrację takiego właśnie słownego znaku towarowego. Taki krok podjęła w ubiegłym tygodniu, a już miesiąc temu zarejestrowała także domenę gangbystrzakow.pl.
Przygotowania na finiszu
W odpowiedzi na pytania serwisu Biedronka potwierdza, że szykuje się do startu nowej akcji, ale na razie nie chce zdradzać żadnych szczegółów. - Aktualnie finalizowane są założenia nowej akcji, o której szczegółach będziemy mogli poinformować w późniejszym terminie - poinformował Piotr Szymanowicz, starszy menedżer ds. marketingu w Biedronce.
Jak dodał, co do zasady akcje dyskontu "mają charakter edukacyjny, a ich grupą docelową są najmłodsi". Podliczył też, że we wszystkich dotychczasowych odsłonach firma rozdała 40 mln maskotek i sześć milionów książek.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z ustaleń Wiadomości Handlowych opartych na wniosku do Urzędu Patentowego wynika, że Biedronka może wykorzystać nazwę "Gang Bystrzaków" w maskotkach, książkach, zabawkach, grach komputerowych i filmach animowanych. Akcja może też zahaczać m.in. o usługi edukacyjne i instruktażowe, organizowanie gier i konkursów, prowadzenie konkursów w internecie czy gry internetowe. Portal przypomina też, że poprzednie akcje startowały przed rozpoczęciem roku szkolnego, niewykluczone więc, że i tym razem tak będzie.
To niejedyne nowości w tej sieci. Szykuje się bowiem otwarcie sklepu internetowego, Biedronka Home. Nie został on jeszcze oficjalnie zaprezentowany. Dostęp do niego uzyskali pracownicy tej sieci, to oni jako pierwsi mogą przetestować nową ofertę. Sklep ten ma zawierać przede wszystkim szeroko rozumiane produkty dla domu. Zostały one podzielone na dziewięć kategorii: kuchnia, dom i ogród, elektronika, warsztat i auto, sport i hobby, zdrowie i uroda, dziecko, kultura i rozrywka oraz moda - informował portal spidersweb.pl, który miał możliwość przetestowania nowej usługi.
Rosną wyniki finansowe
Grupa Jeronimo Martins, czyli portugalski właściciel Biedronki, pochwaliła się niedawno wynikami finansowymi za drugi kwartał 2022 roku. Przychody sieci wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach 2022 w krajowej walucie o 21,3 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021. Poszybowały do pułapu 8,3 mld euro, a w drugim kwartale wzrosły o 26,9 proc. do 4,4 mld euro.
Sprzedaż porównywalna wzrosła o 17,5 proc. w pierwszej połowie roku i o 22,5 proc. w drugim kwartale. EBITDA Biedronki wyniosła w pierwszym półroczu 721 mln euro wobec 624 mln euro przed rokiem. Jedynie marża EBITDA spadła - do 8,7 proc. z 8,9 proc. rok wcześniej. W pierwszym półroczu Biedronka otworzyła 40 sklepów (biorąc pod uwagę, że kilka sklepów zostało zamkniętych, sieć w sumie urosła 33 nowe placówki) i przeprowadziła modernizację 127 lokalizacji.