Całkowite przychody T‑Mobile Polska wzrosły o 0,5% r/r do 6,49 mld zł w 2016 r.
Warszawa, 02.03.2017 (ISBnews) - Przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 6,49 mld zł w 2016 r., co oznacza wzrost o 0,5% r/r, podał operator. W samym IV kw. ub.r. spółka odnotowała wzrost przychodów o 4,8% r/r do 1,723 mld zł.
02.03.2017 | aktual.: 02.03.2017 11:53
Wypracowany przez spółkę skorygowany zysk EBIDTA w 2016 roku wyniósł 2,1 mld zł i był niższy o 13,4% r/r. W samym IV kw. 2016 roku skorygowany zysk EBITDA spółki wyniósł 598 mln zł. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 34,7%, zmniejszając się o 1,8 pkt. proc. w porównaniu do IV kw. 2015 r., podano w komunikacie.
"W 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska utrzymały się na stabilnym poziomie. Natomiast na wynik EBITDA wpłynęły m.in. większe nakłady marketingowe i wyrównanie poziomu komunikacji z naszą bezpośrednią konkurencją oraz wyższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich związanych z rosnącą popularnością taryf z nielimitowanymi usługami wliczonymi w abonament" - powiedział członek zarządu ds. finansowych Szabolcs Gaborjani, cytowany w komunikacie.
Przychody z usług mobilnych wyniosły w całym 2016 r. 6,055 mld zł wobec 6,038 mld zł w 2015 r. Pozostałe przychody spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 436 mln zł wobec 411 mln zł w 2015 r.
"T-Mobile Polska na koniec grudnia 2016 roku obsługiwała bazę 10,634 miliona klientów. W przypadku segmentu usług przedpłaconych spółka zamknęła rok liczbą 4,022 mln klientów, a niższa o 657 tysięcy liczba kart SIM w czwartym kwartale odzwierciedlała trendy rynkowe związane z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji numerów usług przedpłaconych"- czytamy w komunikacie.
W IV kwartale 2016 roku liczba abonentów T-Mobile Polska wzrosła o 70 tysięcy i spółka na koniec roku obsługiwała bazę 6,612 miliona klientów post-paid, podano również.
W przypadku segmentu usług abonamentowych liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się kolejny kwartał z rzędu, zgodnie z trendem widocznym w wynikach operacyjnych od początku ubiegłego roku. Dzięki temu bilans TMobile Polska na koniec 2016 roku w segmencie klientów abonamentowych jest dodatni, a liczba klientów zwiększyła się o 43 tysiące w porównaniu do roku 2015, podkreślił operator.
"Z satysfakcją możemy powiedzieć, że zakończyliśmy ubiegły rok ze wzrostem bazy abonentów i przychodów. Nasze nowe podejście przynosi już pierwsze efekty, choć wiemy, że to początek drogi i wiele pracy jeszcze przed nami. Inwestycje w rozbudowę sieci LTE oraz dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług przyczyniły się do uzyskania przez T-Mobile certyfikatu najlepszej sieci trzeci rok z rzędu. Cieszymy się, że coraz więcej klientów docenia nasze starania, bo to potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku" - powiedział prezes Adam Sawicki, również cytowany w komunikacie.
W 2016 roku nakłady inwestycyjne T-Mobile Polska wraz z zakupem częstotliwości osiągnęły poziom 5,025 mld zł, z czego znaczną część stanowiło pozyskanie częstotliwości 800 MHz i 2600 MHz. Realizowane przez spółkę w ciągu roku inwestycje zaowocowały zwiększeniem o 16 pkt proc. zasięgu LTE, który obecnie jest oferowany ponad 99% populacji Polski. W tym samym czasie spółka niemalże podwoiła powierzchnię kraju, na której oferuje dostęp do technologii LTE zwiększając ją o blisko 44 punkty procentowe do ponad 92% powierzchni kraju, podano także.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.
(ISBnews)