CAM Media zmienia się w LARQ, dostrzega 'zauważalną' poprawę wyników
Warszawa, 20.10.2015 (ISBnews) - CAM Media kończy proces porządkowania struktury produktowej i zmienia nazwę na LARQ, czemu towarzyszy "zauważalna" poprawa wyników finansowych, która ma być odzwierciedlona w rezultatach II półrocza, poinformował ISBnews prezes Krzysztof Przybyłowski. Jednocześnie grupa ubiega się o realizację wieloletnich projektów o wartości kilkudziesięciu milionów złotych.
20.10.2015 14:44
"Finalizacji procesu porządkowania towarzyszy zauważalna poprawa wyników finansowych, co będzie odzwierciedlone w wynikach drugiego półrocza br., jak i w kolejnych kwartałach. W chwili obecnej spółki z Grupy LARQ ubiegają się o realizację wieloletnich projektów o wartości kilkudziesięciu milionów złotych. W przypadku ich pozytywnego rozstrzygnięcia efekty tych projektów będą widoczne w naszych przyszłorocznych wynikach" - powiedział ISBnews Przybyłowski.
W połowie października formalne zakończył się proces porządkowania struktury produktowej w ramach grupy kapitałowej CAM Media.
"W dotychczasowej strukturze organizacyjnej trudno było nam konkurować tak szeroką ofertą, nie do końca intuicyjnie rozumianą przez klientów. Z tego powodu zdecydowaliśmy się wdrożyć szereg zmian organizacyjnych, które określiliśmy 'procesem porządkowania struktury produktowej'. Dokonaliśmy gruntownego przeglądu wszystkich naszych linii biznesowych w celu wyboru i mocniejszego wsparcia tych, które mają szansę wygenerować dla naszych akcjonariuszy największą wartość w przyszłości. Po kilkunastu miesiącach intensywnych prac proces ten zakończyliśmy i jestem przekonany, że już niebawem widoczne będą jego pozytywne efekty" - dodał prezes LARQ.
W ramach procesu m.in. powołano do życia Synergic Sp. z o.o. (podmiot w 100% zależny od CAM Media S.A.) i realokowano do tej spółki działalności związaną z segmentem niestandardowej reklamy zewnętrznej wraz z niezbędnymi zasobami. Z kolei działalność agencji reklamowej full-service analogicznie przeniesiono do nowo utworzonej spółki CAM Media Creative Works Sp. z o.o. (podmiot w 100% zależny od CAM Media S.A.).
"Jedną z konsekwencji przeprowadzonego procesu porządkowania struktury produktowej była sprzedaż firmie Ströer Polska naszej spółki zależnej Ad-Vice - czołowej polskiej sieci reklamy w internecie. Podjęliśmy decyzję o wzięciu udziału w postępującej koncentracji tego obszaru rynkowego ze względu na spadające możliwości konkurowania na rynku bez posiadania własnych wydawców internetowych. Ponadto, ze względu na niesatysfakcjonującą rentowność, istotnie ograniczyliśmy obroty generowane przez nasze spółki w segmencie eventów" - wskazał Przybyłowski.
W jego ocenie, w obecnym kształcie spółka jest już zupełnie inną firmą i jej działalność nabrała innego charakteru. Nowa nazwa i marka LARQ Capital Group ma kojarzyć się działalnością holdingową i inwestycyjną, a nie z rynkiem mediowym i reklamowym, który jest obecnie reprezentowany w Grupie zaledwie przez dwie z ośmiu firm. Filarami biznesu Grupy są obecnie spółki o dominującej pozycji w swoich segmentach rynku m.in.:
- Nextbike Polska - największy w Polsce dostawca i operator miejskich systemów rowerowych. Spółka zarządza flotą blisko 6 tys. rowerów w 10 miastach w Polsce i posiada bazę ponad 600 tys. zarejestrowanych użytkowników.
- Synergic - wiodący krajowy operator i właściciel niestandardowych nośników reklamy zewnętrznej. Reklamy klientów spółki eksponowane są na prawie wszystkich polskich lotniskach oraz na kluczowych dworcach autobusowych. Spółka jest wyłącznym operatorem przestrzeni reklamowej na rowerach miejskich oraz w przejściach podziemnych największych polskich miast.
- Brand24 - właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, sprzedawanego w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej. W bieżącym roku Brand24 rozpoczął komercjalizację swojego rozwiązania na rynku globalnym.
CAM Media to spółka notowana na rynku głównym GPW od 2008 r.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)