Rywalizacja w sporcie i w kosmosie
Oba koncerny zaciekle rywalizują również jako sponsorzy sportu. PepsiCo na trzy kolejne lata przedłużyło umowę sponsorską z piłkarską Ligą Mistrzów UEFA. Kontrakt obejmuje sześć marek z portfolio firmy, w tym Pepsi, Lay’s i Gatorade. Firma pod swoim patronatem w USA miewała także koszykówkę (NBA,) futbol (NFL) oraz baseball (MLB), a także hokej (NHL).
Coca-Cola nie oddaje pola w tej rywalizacji. Wielokrotnie była oficjalnym sponsorem nie tylko olimpiad, ale obecna jest także w wielu zawodowych ligach. Od 1 sierpnia 2018 r. koncern jest oficjalnym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski, reprezentacji Polski do lat 21, reprezentacji Polski kobiet, reprezentacji młodzieżowych, a także portalu Łączy Nas Piłka. Kontrakt będzie obowiązywać przez dwa lata, do 31 lipca 2020 roku.
Wojna colowa miała również swój kosmiczny wymiar. W połowie lat 80. oba koncerny usiłowały podbić przestrzeń kosmiczną, wysyłając wraz z astronautami amerykańskich programów STS swoje napoje. Powstały do tego celu specjalne puszki, które miały sprawdzić się w warunkach nieważkości, jak i maszyny do serwowania coli.
Eksperyment jednak zakończył się fiaskiem, a astronauci nie przekonali się do picia coli w przestrzeni kosmicznej.