Cyfrowy Polsat: Reklama TV wzrośnie w średnim jednocyfrowym tempie w 2016 r. 

Warszawa, 29.02.2016 (ISBnews) - Wzrost całego rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu ukształtuje się w tym roku w w średnim jednocyfrowym tempie wobec wzrostu o 4,6% w ub.r., wynika z prognozy Cyfrowego Polsatu, przedstawionej przez członka zarządu spółki (oraz Telewizji Polsat) Macieja Steca.

SKOMENTUJ

"Zarówno czwarty kwartał, jak i cały 2015 rok był bardzo udany dla Telewizji Polsat. W obydwu tych okresach i kanał główny Polsat, i cała Grupa Polsat były liderami oglądalności w tak istotnej z punktu widzenia biznesowego grupie komercyjnej. Miało to bezpośrednie przełożenie na dynamiczny wzrost naszych przychodów reklamowych, które rosły blisko dwa razy szybciej niż rynek - w tempie 10,9% w ostatnim kwartale roku i 8,6% w całym 2015 roku. W 2016 roku oczekujemy wzrostu całego rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu w średnim jednocyfrowym tempie" - powiedział Stec, cytowany w komunikacie.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w zeszłym roku niemal dwa razy szybciej (8,6%) niż rynek (4,6%) i wyniosły 1,04 mld zł, co zapewniło grupie udział w rynku reklamy TV wynoszący 26,1% (wobec 24,9% rok wcześniej), podano także w materiale.

Udział w oglądalności całej grupy wzrósł w ub.r. do 24,8% z 24,5% w 2014 r., zaś samego kanału głównego Polsat - zmniejszył się w tym okresie do 13,2% z 13,7%. Udział kanałów tematycznych wzrósł w 2015 r. do 11,6% z 10,9% rok wcześniej.

"Wyważone planowanie oferty programowej naszych stacji oraz umiejętność efektywnego wykorzystania rosnących wyników oglądalności przyniosły 10-procentowy wzrost przychodów i EBITDA segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w czwartym kwartale poprzedniego roku. Obserwowaliśmy bardzo pozytywny efekt poczynionych inwestycji programowych w kanały TV4 i TV6 oraz dodatkowe licencje sportowe i filmowe. Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost wyniku i marży EBITDA także w całym 2015 roku, co niezmiennie jest zasługą prowadzenia zrównoważonej polityki programowej i inwestycyjnej" - skomentowała członek zarządu i dyrektor finansowy Telewizji Polsat Katarzyna Ostap-Tomann, także cytowana w komunikacie.

W 2015 r. przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, a wynik EBITDA osiągnął prawie 3,7 mld zł, skutkując marżą EBITDA na poziomie 37,5%.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel to zintegrowana grupa medialno-telekomunikacyjna kontrolowana przez Zygmunta Solorza Żaka.

(ISBnews)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nowy dodatek od maja. Pieniądze trafią do blisko 130 tys. osób
Nowy dodatek od maja. Pieniądze trafią do blisko 130 tys. osób
Hiszpańska wyspa protestuje przeciwko turystom. Jest ich zbyt dużo
Hiszpańska wyspa protestuje przeciwko turystom. Jest ich zbyt dużo
Planujesz przelew w majówkę? Uwaga, mogą być problemy
Planujesz przelew w majówkę? Uwaga, mogą być problemy
Powiedzieli nie miastu wojewódzkiemu. Nie chcą zmiany granic
Powiedzieli nie miastu wojewódzkiemu. Nie chcą zmiany granic
Nie mieszkał w domu, sąd każe zapłacić 200 tys. Bo "był zameldowany"
Nie mieszkał w domu, sąd każe zapłacić 200 tys. Bo "był zameldowany"
Nie opłaca się brać z salonu. Te auta najszybciej tracą na wartości
Nie opłaca się brać z salonu. Te auta najszybciej tracą na wartości
Nie tylko Zakopane. Kolejne regiony chcą skusić arabskich turystów
Nie tylko Zakopane. Kolejne regiony chcą skusić arabskich turystów
Mają sankcje. Rosyjski dyskont w Warszawie nic sobie z nich nie robi
Mają sankcje. Rosyjski dyskont w Warszawie nic sobie z nich nie robi
Żywność z Afryki w rękach służb. 500 kilogramów jechało do Polski
Żywność z Afryki w rękach służb. 500 kilogramów jechało do Polski
ZUS wysyła listy do emerytów. "Warto, aby każdy dokładnie przeczytał"
ZUS wysyła listy do emerytów. "Warto, aby każdy dokładnie przeczytał"
"Inwestor się rozszalał". To miała być tylko niewielka altana na ROD
"Inwestor się rozszalał". To miała być tylko niewielka altana na ROD
Kradną z nich miedź na potęgę. Nowy cel złodziejów
Kradną z nich miedź na potęgę. Nowy cel złodziejów