Trwa ładowanie...

"Dlaczego chcesz tu pracować"? Eksperci radzą, co odpowiedzieć na takie pytanie

Pytanie "Dlaczego chcesz tu pracować?" jest jednym z najczęściej spotykanych na rozmowach kwalifikacyjnych. I nadal potrafi zaskoczyć wielu kandydatów. Odpowiedź na to pytanie może okazać się kluczowa dla ułatwienia decyzji o ewentualnym zatrudnieniu.

Rekruterzy często pytają, dlaczego chcemy pracować w danej firmie Rekruterzy często pytają, dlaczego chcemy pracować w danej firmie Źródło: Adobe Stock, fot: bnenin
d1sy1jt
d1sy1jt

Jak podkreśla Jeff Hyman, prezes Recruit Rockstars, w rozmowie dla CNBC, rekruterzy, którzy zadają to pytanie, oczekują od kandydata dogłębnych przemyśleń na temat pracy w firmie. Hyman, który w swojej 25-letniej karierze przeprowadził wywiady z ponad 30 tys. osób, zna na wylot mechanizmy rekrutacji.

Dlaczego chcesz tu pracować? Rekruterzy radzą, co odpowiedzieć

W materiale CNBC, Jeff Hyman oraz Emily Liou, ekspertka ds. kariery, dzielą się swoimi spostrzeżeniami i radami na temat tego, jak skutecznie odpowiadać na to pytanie, aby zrobić pozytywne wrażenie na każdym menedżerze rekrutującym nas do pracy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wzrost pensji o 700 zł. Ostrzega przed skutkami decyzji rządu

Zgodnie z ich radą, przed rozmową kwalifikacyjną warto dokładnie zapoznać się z informacjami na temat firmy, do której aplikujemy. Możemy to zrobić, czytając najnowsze wiadomości na jej temat, przeglądając posty w mediach społecznościowych oraz informacje na firmowej stronie internetowej. Szczególnie ważne są informacje, które mogą nam pomóc wyróżnić się na tle innych kandydatów.

d1sy1jt

Emily Liou podkreśla, że jeżeli na przykład ubiegamy się o pracę w firmie Apple i powiemy rekruterowi, że chcemy tam pracować, ponieważ firma produkuje fajne komputery, to taka odpowiedź nie przyniesie nam zatrudnienia. Wielu innych kandydatów powie dokładnie to samo.

Dlatego też, eksperci radzą, aby skupić się raczej na dwóch lub trzech szczegółach, które są dla nas najważniejsze. Mogą to być na przykład misja firmy, jej strategia biznesowa lub praca z konkretnym zespołem firmy. Na tej podstawie warto zbudować swoją wypowiedź – radzi Jeff Hyman.

Hyman podkreśla również, że ważne jest, aby nasza odpowiedź była szczera i osobista. Dodatkowo, jeśli pokażemy, że w przygotowanie się do rozmowy włożyliśmy dużo czasu i wysiłku, to na pewno zostanie to docenione.

Podczas rekrutacji szczerze podziel się swoimi refleksjami

Emily Liou uważa, że jednym z kluczowych działań, które możemy podjąć jako kandydaci na określone stanowisko pracy, jest dzielenie się z osobą rekrutującą naszymi przemyśleniami na temat tego, co nas szczególnie przyciągnęło do danej organizacji. Może to być na przykład renoma firmy, która zbudowała ją w oparciu o równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym, lub stworzenie podobnych wartości dla różnych pokoleń na rynku pracy, w tym zarówno X, Y, jak i np. Z.

d1sy1jt

Warto również zastanowić się nad tym, jaki wpływ nasze zatrudnienie mogłoby mieć na zespół w pracy.

Jeff Hyman zauważa, że kiedy firma szuka nowych kandydatów do pracy, ma często rzeczywisty problem do rozwiązania, niezależnie od tego, czy chodzi o rosnące przychody, wprowadzenie nowego produktu, czy coś innego. Jego zdaniem, jeśli rekruter pyta nas, dlaczego chcemy tu pracować, jest to doskonała okazja, aby pokazać, że jesteśmy nie tylko podekscytowani możliwością pracy, ale widzimy także szansę na to, aby rozwiązywać rzeczywiste problemy firmy, do której chcemy dołączyć.

Eksperci są zgodni co do tego, że firmy poszukują dziś ludzi, którzy rozumieją ich misję i są zaangażowani w swoją pracę. Niestety, ich zdaniem wiele osób traci okazję, aby pokazać to na rozmowie o pracę i nawiązać zarazem dobry kontakt z rekrutującą ich osobą.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1sy1jt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1sy1jt

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj