Drożejące mięso traci zwolenników w Polsce

Polacy zaciskają pasa i jedzą mniej wieprzowiny oraz wołowiny. Na popularności nieznacznie zyskuje tylko drób - informuje "Rzeczpospolita".

Drożejące mięso traci zwolenników w Polsce
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

10.11.2011 | aktual.: 10.11.2011 06:15

Spadek spożycia mięsa w gospodarstwach domowych powodują głównie rosnące ceny - uważa cytowana przez gazetę Krystyna Świetlik z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.

Dlatego producenci ruszyli z promocją. Rok temu rozpoczęto realizację trzyletniego programu, który ma przekonać Polaków, że warto kupować wieprzowinę z certyfikatem PQS, świadczącym o jej wysokiej jakości. Autorami programu są Związek Polskie Mięso oraz Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej Polsus. Kampania warta jest ok. 3,7 mln euro, czyli ponad 16 mln zł, a w połowie finansuje ją Komisja Europejska.

Natomiast jeszcze w tym miesiącu w 600 sklepach w Polsce rozpocznie się kampania informująca o zaletach wieprzowiny. Na działania w sieciach handlowych branża wyda 3 mln zł ze środków, które zgromadziła na krajowym funduszu promocji mięsa.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Źródło artykułu:PAP
żywnośćpromocjamięso
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)