Zwrot towaru
Prezenty kupione w sieci można zwrócić. Musimy jednak poinformować o tym sprzedawcę w ciągu 10 dni od momentu odbioru towaru. Formularz odstąpienia od umowy można pobrać ze strony UOKiK.
Są jednak wyjątki, w których prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje. Dzieje się tak w wypadku:
1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem 10-dniowego terminu do odstąpienia;
2) umów dotyczących zakupu nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych, jeżeli konsument usunął z nabytych artykułów oryginalne opakowanie;
3) umów związanych ze świadczeniami, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym;
4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
6) dostarczania prasy;
7) usług w zakresie gier hazardowych.
Warto także pamiętać, że zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy przepisów o umowach zawartych na odległość nie stosuje się do sprzedaży z licytacji.
Sklep nie może żądać od nas zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu. Jest wskazane jednak, aby w miarę możliwości zwracany produkt był zapakowany w oryginalne pudełko.
Jeżeli towar zostanie nabyty przez dziecko, które nie ukończyło jeszcze 13 lat, zawarta przez nie umowa jest nieważna. W przypadku gdy pociecha ma więcej niż 13 lat, lecz nie jest jeszcze pełnoletnia, ważność umowy zależy od potwierdzenia jej przez rodziców.