Reklamacja
Jak podaje UOKiK w sowim poradniku, reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową można złożyć sprzedawcy internetowemu w ciągu 2 lat od daty wydania towaru. Co istotne, konsumenta obowiązuje jeszcze jedno ograniczenie - kupujący musi to zrobić przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową (termin ten trzeba liczyć od momentu ujawnienia się wady - np. popsucia się zakupionego sprzętu).
Czego możemy domagać się w reklamacji? Przede wszystkim przysługuje nam prawo do nieodpłatnej naprawy wadliwego towaru albo jego wymiany na nowy. W przypadku jednak, gdyby okazało się to niemożliwe, wymagało nadmiernych kosztów, sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdyby naprawa lub wymiana narażała nas na znaczne niedogodności, mamy prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
Paragon nie jest jedynym dowodem sprzedaży. Może to być także wyciąg z konta albo potwierdzenie płatności kartą. Firma ma 14 dni na rozpatrzenie naszego wniosku i ustosunkowanie się do niego. Jeżeli tego nie zrobi reklamację można uznać za uzasadnioną.