ENEA - Powołanie Członka Zarządu ENEA S.A. (16/2013)

ENEA - Powołanie Członka Zarządu ENEA S.A. (16/2013)

09.04.2013 | aktual.: 09.04.2013 23:33

| | KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | Raport bieżący nr | 16 | / | 2013 | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2013-04-09 | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | ENEA | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Powołanie Członka Zarządu ENEA S.A. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Działając na podstawie § 5 ust. 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych [?], Zarząd ENEA S.A. (Emitent, Spółka)
informuje, że w dniu 9 kwietnia 2013 r. Rada Nadzorcza Emitenta podjęła uchwałę w przedmiocie powołania ze skutkiem od dnia 10 maja 2013 r. Panią Dalidę Gepfert na stanowisko Członka Zarządu ds. Finansowych w Zarządzie ENEA S.A. Wykształcenie 2010 - Ernst & Young Academy of Business, ACCA; 2004 ? 2007 - Stockholm University Business School / Akademia Ekonomiczna w Krakowie - Executive MBA: Management and Business Administration; 2000 ? 2001 - Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Strategie podatkowe ? studia podyplomowe; 1997 ? 1998 - Politechnika Śląska w Gliwicach, Funkcjonowanie spółki dystrybucji energii elektrycznej w warunkach rynkowych ? studia podyplomowe; 1992 ? 1997 - Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Ekonomia, Finanse i Bankowość, Specjalizacja: Rachunkowość Certyfikaty Świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do
usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych ? Świadectwo nr 22688/01 (Dz. Urz. Min. Fin. z 2002 r. Nr 13, poz. 67); Dyplom Ernst & Young Academy of Business, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). Szczegółowa prezentacja przebiegu kariery zawodowej: Pani Dalida Gepfert posiada 17 lat doświadczenia zawodowego, na które składa się zatrudnienie w następujących podmiotach: 1996 ? 1997 ZAKŁADY MECHANICZNE "WIROMET" S.A. MIKOŁÓW, POLSKA Specjalista ds. rachunkowości zarządczej, odpowiedzialna za: ? Przygotowanie raportów dla Rady Nadzorczej Spółki, ? Przygotowanie analiz dla potrzeb Zarządu, ? Raportowanie do Kierownika działu Controllingu. 1997-2000 GÓRNOŚLĄSKI ZAKŁAD ELEKTROENERGETYCZNY S.A. (GZE), POLSKA Kierownik Działu Konsolidacji i Rachunkowości Zarządczej, odpowiedzialna za: ? Tworzenie wspólnej polityki finansowej dla 26 spółek Grupy, ? Miesięczny monitoring zarządczy wyników spółek zależnych GZE, ? Konsolidację sprawozdań finansowych, ? Raportowanie do Dyrektora Finansowego GZE;
Kluczowe osiągnięcia: ? Wdrożenie modułu controllingowego i konsolidacji SAP R3, ? Implementacja jednego zintegrowanego Zakładowego Planu Kont dla spółek Grupy. 2000 ? 2010 związana z GRUPĄ VATTENFALL, gdzie w poszczególnych latach piastowała następujące funkcje: 2000-2007 Vattenfall IT Poland Sp. z o.o. (VITP), Polska / Vattenfall Business Group Poland (VBGP) Pierwsze w VBGP Centrum Usług Wspólnych. Dostawca usług IT dla Grupy Vattenfall w Polsce. Vice-Prezes, Członek Zarządu Odpowiedzialna za: ? System controllingowy, model cenowy i raportowanie, ? Proces planowania oraz Business Plan, ? Politykę podatkową i finansową, ? IT projekty w VBGP, ? Outsourcing i restrukturyzację, ? Services Levels Agreements: przygotowanie cenników, uzgodnienie modelu rozliczeń w VBGP, ? Budowanie centrum kompetencyjnego IT dla BU Poland (skonsolidowanie wszystkich centrów IT w jedną efektywną organizację), ? Zarządzanie procesem zakupów, ? Zarządzanie zasobami ludzkimi: restrukturyzację i rozwój, politykę wynagrodzeń, ? Budżet
20 M euro, ? Raportowanie do CEO VITP oraz CFO VBGP. Kluczowe osiągnięcia: ? Zbudowanie pierwszej organizacji typu shared service w VBGP, efektywne centrum IT: - Zaimplementowanie transparentnego modelu finansowego zapewniającego zbudowanie zaufania zarówno wśród klientów, jak i właścicieli, - Uzyskanie efektu synergii dla VBGP, - Ograniczenie kosztów IT, - Zbudowanie modelu rozliczeń produktów. ? Zrestrukturyzowanie zasobów, majątkowych i ludzkich, optymalizacja kosztów: - redukcja FTE z 220 do 105, - konsolidacja i renegocjacje umów dostawców usług, - negocjacje i rozwiązanie historycznie zawartych porozumień społecznych, - outsourcing procesów telekomunikacyjnych do zewnętrznego dostawcy, - proces outsourcingu zagwarantował Spółce spadek kosztów utrzymania sieci telekomunikacyjnej na poziomie 30%, ? Wdrożenie systemu SAP R3 dla Spółki (FI,CO, PM), ? Zbudowanie zespołów: finanse i księgowość, controlling, sprzedaży oraz HR, ? W zakresie zarządzania zasobami ludzkimi stworzenie i wdrożenie: - nowej polityki
wynagrodzeń, - procesu oceny okresowej, - wartościowania stanowisk pracowników. 2007-2009 Projekt Vattenfall IT Infrastructure Services, (VIS) Polska, Niemcy, Szwecja, Dania, Finlandia. VIS jest międzynarodową, macierzową strukturą zatrudniającą około 400 pracowników we wszystkich krajach, w których Vattenfall ma swoją działalność operacyjną. VIS jest wewnętrznym dostawcą usług z zakresu infrastruktury IT w całym obszarze Vattenfall Group. Head of Finance and Controlling, Członek Management Team oraz Steering Committee. Odpowiedzialna za: ? Biznesową odpowiedzialność finansową za pięć krajów: Szwecja, Niemcy, Finlandia, Dania, Polska, ? Wykreowanie i wdrożenie modelu finansowego oraz controllingowego dla nowej organizacji, ? W zakresie finansów i controllingu: przygotowywanie Biznes Planów i strategii (budżetowanie, plan inwestycyjny, model cenowy i budowanie cenników), miesięczny monitoring, raportowanie IFRS i konsolidacja, ? Koordynację podmiotów gospodarczych: politykę rachunkowości (w szczególności:
rachunkowość kosztów, majątkowa), zawieranie umów, fakturowanie oraz transfer pricing dokumentacja, ? Zarządzanie i koordynowanie pracy międzynarodowego zespołu (10 FTE), ? Współpracę z biurem projektów w celu oszczędności 30 M euro, ? Budżet 130 M euro, ? Raportowanie do CEO VIS oraz Kontrolera Grupy, Kluczowe osiągnięcia: ? Zbudowanie organizacji międzynarodowej, ? Optymalizacja kosztów dzięki przeprowadzonym projektom o 30 M euro, ? Zbudowanie i wdrożenie finansowego i controllingowego modelu dla VIS, uzgodnionego ze wszystkimi udziałowcami oraz związkami zawodowymi, który obejmował: - Strukturę ewidencji zarządczej, - Zakres raportów zarządczych i ich konsolidacji, - Rozliczenia finansowe pomiędzy poszczególnymi spółkami we wszystkich krajach z uwzględnieniem ograniczeń Transfer Pricingu, ? Zestandaryzowanie i wdrożenie spójnego modelu controllingowego w lokalnych systemach ERP (SAP R3), ? Wypracowanie jednego modelu cenowego oraz przygotowanie wspólnego cennika dla wszystkich krajów, wynegocjowanie i
podpisanie koniecznych umów, w szczególności umowy o zarządzaniu IT oraz umowy o współpracy, ? Stworzenie solidnego zespołu controllingowego międzykulturowego. 2009-2010 Vattenfall Business Services Poland Sp. z o.o. (VBSP), Polska / Business Group Central Europe (BGCE). Centrum Usług Wspólnych Grupy Vattenfall w Polsce w następującym zakresie: finansów i rachunkowości, obsługi klientów, zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz usługami IT. Dyrektor ds. finansów i controllingu, Członek Management Team oraz Steering Committee. Odpowiedzialna za: ? Finanse i controlling: - biznes plan i budżetowanie, monitorowanie, raportowanie, rachunkowość zarządczą, - zarządzanie cash flow, - cenniki (kalkulacje cen i rozliczanie z klientami), ? Organizacja i procesy: - zarządzanie projektami oraz procesami w tym: benchmark, KPI, - Service Level Agreements, - obsługę administracyjną spółki, ? Budżet 100 M PLN, ? Zarządzanie zespołem 20 osób, ? Raportowanie do Prezesa VBSP oraz CFO BGCE, Kluczowe osiągnięcia: ? Wdrożenie
procesu zarządzania projektami wraz ze stworzeniem Biura Projektów, ? Uproszczenie modelu controllingowego, zbudowanie standardu sprawozdań zarządczych dla Spółki, ? Skrócenie okresu zamykania ksiąg i przyśpieszenie procesu raportowania, ? Przygotowanie i wdrożenie dashboard'u wraz z kluczowymi wskaźnikami pomiaru efektywności (KPI) oraz procesu benchmarkingu i ankiety satysfakcji klientów, ? Uproszczenie procesu obsługi i współpracy z klientami: zestandaryzowanie zasad i umowy (SLA) oraz wdrożenie zasad współpracy w zakresie prowadzenia prac rozwojowych i projektów. 2010 ? obecnie POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPÓŁKA AKCYJNA / POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE SPÓŁKA AKCYJNA Dyrektor Jednostki Centralnej Centrum Gospodarki Własnej Grupy PZU. Odpowiedzialna za: ? Prowadzenie księgowego centrum usług wspólnych dla spółek PZU Życie oraz PZU S.A., ? Organizację i zarządzanie procesami, ? Współpracę z bankami, ? Zarządzanie zespołem 120 osób, ? Raportowanie do Członka Zarządu ds. Finansowych Grupy PZU,
Kluczowe osiągnięcia: ? Wdrożenie zintegrowanego systemu ERP (ORACLE), ? Zestandaryzowanie i optymalizacja procesów księgowych (LEAN Management) dla spółek GPZU, ? Wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów, ? Scentralizowanie CGW i restrukturyzacja zasobów ludzkich, ? Przygotowanie i wdrożenie raportów pomiaru efektywności wraz z kluczowymi wskaźnikami pomiaru (KPI), ? Wdrożenie procesu kontroli finansowej i zarządzania ryzykiem w obszarze księgowym, ? Zbudowanie kultury organizacyjnej zorientowanej na klienta i efektywność. Pani Dalida Gepfert nie prowadzi w żadnej formie działalności konkurencyjnej w stosunku do Emitenta, nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej oraz nie uczestniczy w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Pani Dalida Gepfert nie figuruje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS. | | | | | | | | | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

| | MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |
| --- | --- | --- |
| | Current Report No.: 16/2013 Date of preparation: 9.04.2013 Short name of issuer: ENEA S.A. Subject: Nomination of a Member of the Board of ENEA S.A. Legal basis: Article 56 item 1(2) of the Act on Offerings – current and periodic information Content of report: Acting pursuant to § 5 item 1(22) of the Regulation of the Minister of Finance of 19 February 2009 on current and periodic information […], the Board of ENEA S.A. (Issuer, Company) informs that on 9 April 2013 the Supervisory Board of the Issuer adopted a resolution on the nomination of Ms. Dalida Gepfert as of 10 May 2013 to the position of the Member of the Board for Financial Affairs in the Management Board of ENEA S.A. Education: 2010 - Ernst & Young Academy of Business, ACCA; 2004 – 2007 - Stockholm University Business School / Cracow University of Economics - Executive MBA: Management and Business Administration; 2000 – 2001 - University of Economics in Katowice, Tax strategies – post-graduate studies; 1997 – 1998 - Silesian University of
Technology in Gliwice, Functioning of an energy distribution company in market conditions - post-graduate studies; 1992 – 1997 - University of Economics in Katowice, Economics, Finance and Banking, Major: Accounting Certificates Qualification certificate entitling to providing bookkeeping services - Certificate No. 22688/01 (Official Journal of the Minister of Finance of 2002 No. 13 item 67); Ernst & Young Academy of Business diploma, International Financial Reporting Standards (IFRSs). Detailed presentation of the professional career: Ms. Dalida Gepfert holds 17 years of professional experience consisting in the employment in the following entities: 1996 – 1997 ZAKŁADY MECHANICZNE "WIROMET" S.A. MIKOŁÓW, POLAND Managerial Accounting Specialist, duties: • Preparation of reports for the Company's Supervisory Board, • Preparation of analyses for the Management Board, • Reporting to the Controlling Department Manager. 1997-2000 GÓRNOŚLĄSKI ZAKŁAD ELEKTROENERGETYCZNY S.A. (GZE), POLAND Manager of the
Consolidation and Managerial Accounting Department, duties: • Development of the common financial policy for 26 Group companies, • Monthly managerial monitoring of results of GZE's subsidiaries, • Consolidation of financial statements, • Reporting to the GZE's Financial Director; Key achievements: • Implementation of the controlling and consolidation module SAP R3, • Implementation of one integrated Corporate Chart of Accounts for the Group companies. 2000 – 2010 connected with VATTENFALL GROUP, where she held the following functions in particular years: 2000-2007 Vattenfall IT Poland Sp. z o.o. (VITP), Poland / Vattenfall Business Group Poland (VBGP) The first Shared Service Centre in VBGP. IT services provider for Vattenfall Group in Poland. Vice-President, Member of the Board Duties: • Controlling system, pricing model and reporting, • Planning process and Business Plan, • Tax and financial policy, • IT projects in VBGP, • Outsourcing and restructuring, • Services Levels Agreements: preparation of pricing
lists, determination of the settlement model in VBGP, • Building of an IT competence centre for BU Poland (consolidation of all the IT centres into one effective organisation), • Purchase process management, • Human Resources Management: restructuring and development, policy of remuneration, • Budget EUR 20 mln, • Reporting to CEO VITP and CFO VBGP. Key achievements: • Building of the first shared service organisation in VBGP, effective IT centre: - implementation of a transparent financial model ensuring building of confidence both among customers and owners, - achievement of a synergy effect for VBGP, - reduction of IT expenses, - building of a product settlement model. • Restructuring of asset and human resources, cost optimisation: - FTE reduction from 220 to 105, - consolidation and renegotiation of service provider agreements, - negotiation and termination of historically concluded social agreements, - outsourcing of telecom processes to an external supplier, - outsourcing process guaranteed a drop in
costs of the telecom network maintenance on the level of 30% for the Company, • Implementation of SAP R3 system for the Company (FI,CO, PM), • Building of teams: finance and accounting, controlling, sales and HR, • Within human resources management - development and implementation of: - a new policy of remuneration, - a periodical appraisal process, - employee job value assessment. 2007-2009 Vattenfall IT Infrastructure Services Project, (VIS) Poland, Germany, Sweden, Denmark, Finland. VIS is an international parent company employing around 400 employees in all the countries in which Vattenfall conducts operations. VIS is an internal provider of services within IT infrastructure on the whole area of Vattenfall Group. Head of Finance and Controlling, Member of the Management Team and Steering Committee. Duties: • Business financial liability for five countries: Sweden, Germany, Finland, Denmark, Poland, • Creation and implementation of a financial and controlling model for the new organisation, • Within
finance and controlling: preparation of Business Plans and strategies (budgeting, investment plan, pricing model and building of pricing lists), monthly monitoring, IFRS reporting and consolidation, • Coordination of business entities: policy of accounting (in particular: cost accounting, assets accounting), conclusion of agreements, invoicing and transfer pricing documentation, • Management and coordination of work of an international team (10 FTE), • Cooperation with the project office in order to save EUR 30 mln, • Budget EUR 130 mln, • Reporting to CEO VIS and Group Controller, Key achievements: • Building of an international organisation, • Cost optimisation thanks to realised projects by EUR 30 mln, • Building and implementation of a financial and controlling model for VIS agreed with all the shareholders and trade unions, which covered: - Managerial recording structure, - Scope of management accounts and their consolidation, - Financial settlements between particular companies in all the countries
including Transfer Pricing limitations, • Standardisation and implementation of a coherent controlling model in local ERP systems (SAP R3), • Development of a single pricing model and preparation of a common pricing list for all the countries, negotiation and signing of necessary agreements, in particular an agreement on IT management and cooperation agreement, • Creation of a solid cross-cultural controlling team. 2009-2010 Vattenfall Business Services Poland Sp. z o.o. (VBSP), Poland / Business Group Central Europe (BGCE). Shared Service Centre of Vattenfall Group in Poland in the following scope: finance and accounting, customer service, human resources management and IT services management. Finance and Controlling Director, Member of the Management Team and Steering Committee. Duties: • Finance and controlling: - business plan and budgeting, monitoring, reporting, managerial accounting, - cash flow management, - pricing lists (price calculations and settlements with customers), • Organisation and
processes: - project and process management, including: benchmark, KPI, - Service Level Agreements, - corporate administrative service, • Budget EUR 100 mln, • Managing a team of 20 people, • Reporting to the President of VBSP and CFO BGCE, Key achievements: • Implementation of the project management process with the establishment of a Project Office, • Simplification of the controlling model, building of a standard of management accounts for the Company, • Shortening of the process of closing accounting books and acceleration of the reporting process, • Preparation and implementation of a dashboard with key performance indicators (KPI), and the benchmark process and customer satisfaction survey, • Simplification of the process of customer service and cooperation: standardisation of rules and agreements (SLA) and implementation of the rules of cooperation within project and development works. 2010 – till present POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPÓŁKA AKCYJNA / POWSZECHNY ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ NA ŻYCIE SPÓŁKA
AKCYJNA Director of the Central Unit of the Internal Operations Centre (Centrum Gospodarki Własnej) of PZU Group. Duties: • Running of an accounting shared service centre for PZU Życie and PZU S.A., • Organisation and process management, • Cooperation with banks, • Managing a team of 120 people, • Reporting to the Member of the Board for Financial Affairs of PZU Group, Key achievements: • Implementation of an integrated ERP system (ORACLE), • Standardisation and optimisation of bookkeeping processes (LEAN Management) for PZU Group companies, • Implementation of an electronic system of document circulation, • Centralisation of CGW (internal operations centre) and restructuring of human resources, • Preparation and implementation of reports on performance assessment with key performance indicators (KPI), • Implementation of the process of financial control and risk management within bookkeeping, • Building of a customer and efficiency-oriented organisational culture. Ms. Dalida Gepfert has not conducted, in
any form, any competitive activity towards the Issuer, has not participated in any competitive company as a partner of a civil company, as a partner of a partnership or a member of an authority of a joint stock company and has not participated in any other competitive legal person as a member of its bodies. Ms. Dalida Gepfert is not listed in the Register of Insolvent Debtors maintained based on the act on National Court Register. | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

| | | ENEA S.A. | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | |
| | | ENEA | | Usługi inne (uin) | | | |
| | | (skrócona nazwa emitenta) | | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | |
| | | 60-201 | | Poznań | | | |
| | | (kod pocztowy)
| | (miejscowość) | | | |
| | | Górecka | | 1 | | | |
| | | (ulica) | | (numer) | | | |
| | | 61 884 53 00 | | 61 884 59 55 | | | |
| | | (telefon) | | | (fax) | | |
| | | gielda@enea.pl | | www.enea.pl | | | |
| | | (e-mail) | | | (www) | | |
| | | 777-00-20-640 | | 630139960 | | | |
| | | (NIP) | | | (REGON) | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2013-04-09 Grzegorz Kinelski Członek Zarządu Grzegorz Kinelski
2013-04-09 Paweł Orlof Członek Zarządu Paweł Orlof

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)