Gang Fajniaków. Biedronka wprowadza nowe maskotki

Po Świeżakach i Słodziakach przyszedł czas na Fajniaki - nowe maskotki promocyjne w Biedronce mają promować ekologię i zachęcać do robienia zakupów w sklepach sieci. Wśród maskotek znalazło się miejsce dla antybohatera - to Smog Stefek.

biedronkaNowe pluszaki w Biedronce.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
oprac.  WZ

Fajniaki mają zadebiutować w Biedronce 27 sierpnia. Jest ich dziewięć. Aby odebrać maskotkę bezpłatnie, trzeba ją wymienić na 60 naklejek.

Przy 40 naklejkach można ją kupić za 19,99 zł. Jedna naklejka przyznawana jest za każde wydane w sklepie 50 zł.

Tematycznie pluszaki związane są z szeroko pojętą ekologią. Są wśród nich: Chmurka Celinka, Słońce Sonia, Kropla Ksenia, Drzewo Dobromir, Foka Frania, Jarzębina Julka, Piesek Piotruś, Dąb Dyzio, Ważka Wiola. Dziewiąty pluszak to Smog Stefek, antybohater.

"Kontynuujemy zapoczątkowaną wiele lat temu dbałość o właściwą rolę warzyw i owoców w diecie najmłodszych i aktywne wspieranie polskiej gospodarki, kładąc przy tym silny nacisk na przyrodę, przy jednoczesnym utrzymaniu formy edukacji poprzez zabawę" - mówi Beata Jankowiak, dyrektorka działu marketingu Biedronki i członkini zarządu sieci. "Fajniaki w przystępny sposób pokazują dzieciom, że ekologia jest ważna, odkrywanie przyrody uczy i jest piękne, a wszyscy możemy przy tym pomagać we wzmacnianiu polskiej gospodarki".

Jak łatwo można policzyć, zdobycie jednej z 9 maskotek wymaga wydania w sklepach Biedronka 3 tys. złotych. To sporo, biorąc pod uwagę, że pierwsza edycja maskotek - świeżaki - wymagała wydania "jedynie" 2400 złotych.

Sieć przygotowała jednak grupy produktów, za które dostaje się dodatkowe naklejki.

Są to przede wszystkim warzywa i owoce, oraz produkty promocyjne. Dodatkowe naklejki dostaną też osoby posiadające kartę lojalnościową Moja Biedronka.

Fajniaki to trzecia edycja akcji promocyjnej, w której za wydawanie pieniędzy w sklepach sieć rozdaje maskotki.

Pierwsze były świeżaki, których w 2017 roku sieć rozdała ponad 5 mln. Akcja była na tyle skuteczna, że wkrótce podobne maskotki wprowadził do swojej oferty główny konkurent Biedronki - Lidl.

Akcja przyniosła Biedronce również trochę wizerunkowych problemów. Warzywne maskotki okazały się tak popularne, że w niektórych sklepach zaczęło ich brakować.

Zdarzały się też kradzieże naklejek, a maskotki w drugim obiegu osiągały ceny powyżej 50 złotych.

Rok temu, na fali sukcesu poprzednich maskotek, zarówno Biedronka jak i Lidl wprowadziły do swojej oferty kolejną edycję pluszaków - Gang Słodziaków i Leśne Lidlaki.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Chcą likwidacji tych monet. Petycja trafiła do prezydenta
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Duża zmiana w OC. Kierowcy się ucieszą
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Porażka systemu kaucyjnego? Polacy zabrali głos
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Polskie lotnisko zamknięte na 3 miesiące? Szykuje się na "plan B"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Masowe zwolnienia w Łodzi. "Firma odwróciła się plecami"
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Rosyjskie drony w Polsce. Terytorialsi w gotowości. Co z pracą?
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Media w Rosji o dronach w Polsce. Skandaliczne zdania o Rzeszowie
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Rosyjskie drony spadły w Polsce. Lokalni przedsiębiorcy komentują
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Nie pojechali na wakacje. Domagają się 29 tys. zł odszkodowania
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Zamknięcie granicy z Białorusią. Ci przedsiębiorcy mają z tym problem
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy