Trwa ładowanie...
żywność
01-09-2010 00:40

Gęś na święto narodowe

Najpierw gęsina, potem pierś z kurczaka. Po producentach wołowiny, ogólnopolską kampanię zapowiadają drobiarze. Chcą, by Polacy nie rezygnowali z mięsnej diety, pisze "Metro".

Gęś na święto narodoweŹródło: AFP
d1d0pef
d1d0pef

Kiełki są passe! Zacznijmy jeść kiełbasę - tak na początku tego roku producenci wieprzowiny i wołowiny zapowiadali pierwszą ogólnokrajową kampanię promującą jedzenie mięsa. Przekonywali, że to ostatnia deska ratunku przed postępującym z roku na rok spadkiem spożycia mięsa przez Polaków. Cały projekt miał trwać trzy lata, zmieścić się w kwocie 6 mln zł i wystartować tej jesieni.

Wprawdzie mięsna kampania stanęła pod znakiem zapytania, bo akcja zależy od dostępu do funduszy unijnych, to najwyraźniej samą zapowiedź przemysł drobiowy odczytał jako wyzwanie. Drobiarze chcą namówić Polaków rezygnujących z mięsa, by zaczęli jeść drób.

- Już rozpisaliśmy przetarg na dwuletnią ogólnopolską kampanię. Chcemy rozwiewać wszelkie mity. Docierają do nas informacje, że lekarze potrafią radzić kobietom w ciąży, by unikały jedzenia kurczaków, gdyż te są szpikowane hormonami, powiedział gazecie Leszek Kawski, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa. Na swoją kampanię chcą przeznaczyć 20 mln zł. - Do końca listopada złożymy do Agencji Rynku Rolnego wniosek o 10 mln zł wsparcia z funduszy europejskich. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, chcemy wystartować w październiku przyszłego roku, mówi Kawski.

Forpocztą drobiarskiej kampanii ma być już w listopadzie i grudniu kampania namawiająca nas do jedzenia gęsi. Amerykanie w swoje święto narodowe spożywają indyka; my mamy jeść gęś!

d1d0pef
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1d0pef

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj