Nieczysta gra Chińczyków. Polski urząd wszedł do gry. Gigantyczna kara
UOKIK nałożył gigantyczną karę na dystrybutorów chińskiej marki Dahua w Polsce. Urząd antymonopolowy nałoży karę 37 mln zł na sześć firm i siedmiu menadżerów. W ofercie chińskiej firmy znajdują się między innymi kamery IP i HDCVI, rejestratory, wideodomofony czy stacje bramowe i portierskie
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował o nałożeniu kary w wysokości 37 milionów złotych na dystrybutorów sprzętu marki Dahua. Jak wyjaśnił urząd, Dahua Technology Poland, będący wyłącznym importerem i dystrybutorem hurtowym marki Dahua, zawarł porozumienie z dystrybutorami swoich produktów, które ograniczało konkurencję.
UOKiK nakłada karę na sześć firm i siedmiu menadżerów
Prezes UOKiK podjął decyzję o nałożeniu kar na firmy i siedem osób, które były bezpośrednio odpowiedzialne za to niedozwolone porozumienie. Łączna suma kar wyniosła ponad 37 milionów złotych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nadciąga rewolucja. "Będzie ubywało pracy dla ludzi, którzy coś wiedzą" - Piotr Voelkel - Cz.2
Przeprowadzone przez nas postępowanie wykazało, że Dahua Technology Poland zawarła porozumienie ograniczające konkurencję z dystrybutorami swoich produktów. Prezes UOKiK nałożył kary na sześciu z nich: Alpol, Alkam Security, Eltrox (dawniej: E-commerce Partners), Delta - Opti oraz Techglobal - podkreślił UOKiK.
Urząd antymonopolowy dodał, że za niedozwolone ustalenia bezpośrednio odpowiedzialnych było siedmiu menadżerów. Dwóch z nich pochodziło z Dahua Technology Poland, po jednym z Alpol i Eltrox oraz jeden z Alkam Security. Wszyscy oni dopuścili do naruszenia przepisów.
Dahua Technology Poland (Dahua) to wyłączny importer i dystrybutor hurtowy marki Dahua, która jest producentem sprzętu do elektronicznego monitoringu. W ofercie firmy znajdują się między innymi kamery IP i HDCVI, rejestratory, wideodomofony czy stacje bramowe i portierskie. Dahua sprzedaje te produkty do swoich dystrybutorów, którzy zajmują się dalszą odsprzedażą hurtową lub detaliczną, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie.