Google chce zakładać strony www polskim firmom

Amerykańska firma z branży internetowej Google zaproponuje polskim małym i średnim firmom darmowe założenie strony internetowej, bezpłatne szkolenia i budżet na kampanię reklamową w jej wyszukiwarce. Patronat honorowy nad akcją objęło ministerstwo gospodarki.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Jan Kaliński

Google chce dotrzeć do tych polskich przedsiębiorstw, które wcale nie korzystają z internetu albo używają go mało. To właśnie do nich jest kierowany program "Rewolucja internetowa".

- Polska ma jeden z najwyższych w Europie współczynników wykorzystania internetu, ale wciąż połowa firm nie ma swoich stron www. To jest luka, którą chcemy wypełnić - powiedział w czwartek na spotkaniu z dziennikarzami wiceprezydent Google na Europę Środkową i Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę Carlo D'Asaro Biondo.

- Możemy zapewnić szkolenia z tworzenia stron internetowych, zapewnić usługi lokalizacyjne, w tym mapy. Możemy wnieść swój wkład w kampanię promocyjną. To wszystko po to, żeby te 53 proc. polskich firm, które nie mają jeszcze stron internetowych je założyło - dodał.

Wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak uważa, że dla firm, które jeszcze nie odnalazły swojego miejsca w sieci, otrzymanie takich możliwości jest szczególnie ważne.

- Warto spojrzeć na takie elementy jak automatyczne tłumaczenie, umożliwiające internacjonalizację serwisów, a także te dające możliwość lokalizacji przestrzennej, czyli mapy - powiedział Pawlak. - Dzisiaj małe i średnie firmy, żeby mieć dostęp do partnerów na rynku europejskim i światowym, potrzebują takich serwisów, które od razu prezentują informację w różnych językach - dodał.

Wyjaśnił, że menedżerowie Google pytani, dlaczego oferują szereg usług za darmo, odpowiadali, że to strategia prowadzona w perspektywie 50 lat.
- Patrząc ze strony politycznej to jest plus nieskończoność - dodał.

Jak wynika z zaprezentowanych przez Google badań Millward Brown SMG/KRC, prowadzonych od sierpnia do września br., 81 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z internetu, ale wizytówkę w sieci ma 51 proc., a mniej niż połowa - swoją stronę www. Ponad 65 proc. firm, które nie mają strony, nie planuje założenia jej w ciągu najbliższego roku. Prawie jedna trzecia firm nie reklamuje się w internecie, tłumacząc, że jest to im niepotrzebne, za drogie i zbyt skomplikowane.

Badanie przeprowadzono wśród kilkuset firm, zatrudniających do 250 osób.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Próbuje sprzedać pałac. Bez skutku. Chce go tanio wynajmować
Próbuje sprzedać pałac. Bez skutku. Chce go tanio wynajmować
"Lepiej nie siać". Żyje w Anglii, oto na czym dzisiaj zarabia
"Lepiej nie siać". Żyje w Anglii, oto na czym dzisiaj zarabia
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Co zrobić z pieniędzmi na wypadek wojny? Oto złote rady eksperta
Przebili Zakopane. Tu tu Polacy chcą spędzić długi listopadowy weekend
Przebili Zakopane. Tu tu Polacy chcą spędzić długi listopadowy weekend
Pozbyła się smrodu z kosza na śmieci. Internautka dzieli się sposobem
Pozbyła się smrodu z kosza na śmieci. Internautka dzieli się sposobem
Tych Polaków czekają podwyżki za ogrzewanie. Pokazali wyliczenia
Tych Polaków czekają podwyżki za ogrzewanie. Pokazali wyliczenia
Zamykają osiedlowe sklepy. Popularna sieć handlowa kurczy się w Polsce
Zamykają osiedlowe sklepy. Popularna sieć handlowa kurczy się w Polsce
To wkurzy przedsiębiorców. Kontrowersyjna działalność bez VAT [OPINIA]
To wkurzy przedsiębiorców. Kontrowersyjna działalność bez VAT [OPINIA]
Konflikt o blok przy oborze. Interweniuje Podlaska Izba Rolnicza
Konflikt o blok przy oborze. Interweniuje Podlaska Izba Rolnicza
Wzmożone kradzieże przed 1 listopada. "Zatrzymywane są całe busy"
Wzmożone kradzieże przed 1 listopada. "Zatrzymywane są całe busy"
Media pisały o jego pomyśle. Precyzuje, gdzie ma nastąpić poczęcie
Media pisały o jego pomyśle. Precyzuje, gdzie ma nastąpić poczęcie
Przekręt jak z filmu. Użyli stołów z RTG. Mistrz NBA w rękach FBI
Przekręt jak z filmu. Użyli stołów z RTG. Mistrz NBA w rękach FBI