GUS sygnalizuje dalszy spadek koniunktury w handlu w lutym

20.2.Warszawa (PAP) - Ogólny klimat koniunktury w handlu w lutym
oceniany jest gorzej niż w styczniu oraz w analogicznym miesiącu
ostatnich dwóch lat. Wpływają na to negatywne...

20.2.Warszawa (PAP) - Ogólny klimat koniunktury w handlu w lutym oceniany jest gorzej niż w styczniu oraz w analogicznym miesiącu ostatnich dwóch lat. Wpływają na to negatywne oceny bieżącej i przyszłej sprzedaży oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstw - podał GUS w piątek w komunikacie.

W lutym wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury w handlu kształtuje się na poziomie minus 10 (minus 4 w styczniu).

Poprawę koniunktury sygnalizuje 16 proc. badanych przedsiębiorstw (w styczniu 18 proc.), jej pogorszenie 26 proc. (przed miesiącem 22 proc.).

Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

W lutym sygnalizowany jest spadek bieżącej i przyszłej sprzedaży.

"Sytuacja finansowa przedsiębiorstw jest oceniana gorzej niż w ubiegłym miesiącu. Utrzymuje się nadmierny stan zapasów towarów, przedsiębiorcy planują więc znacznie ograniczyć ilość towarów zamawianych u dostawców" - napisano.

Sygnalizowany jest wzrost bieżących i przyszłych cen towarów.

Na najbliższe miesiące planowany jest dalszy spadek zatrudnienia.

Oceny koniunktury w poszczególnych branżach handlu detalicznego są zróżnicowane.

"Najgorzej oceniają koniunkturę jednostki z branży pojazdy samochodowe - minus 10 (przed miesiącem minus 7). W branży żywnościowej wskaźnik wynosi minus 9 (minus 3 w styczniu), w branży włókno, odzież, obuwie - minus 4 (w ubiegłym miesiącu plus 6). Jedynie jednostki z branży gospodarstwo domowe oceniają koniunkturę mniej korzystnie niż w styczniu (plus 8 wobec plus 11 przed miesiącem)" - wynika z badań GUS. (PAP)

bg/ pam/

Źródło artykułu:PAP
finansehandelkoniunktura

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)