Henryk Kania zapowiada ekspansję. Wyda 10 milionów złotych

Pieniądze mają być przeznaczone na nowe linie do krojenia i paczkowania wędlin, bo firma widzi wielki potencjał w tym rynku.

Henryk Kania zapowiada ekspansję. Wyda 10 milionów złotych
Christian Kadluba/flickr (CC BY-SA 2.0)

22.07.2015 16:11

Znany producent wędlin, firma Henryk Kania zamierza wydać około 10 mln zł na nowe linie do krojenia i paczkowania wędlin, bo widzi wielki potencjał w tym rynku, którego wartość już teraz przekracza 100 mln zł rocznie tylko w super- i hipermarketach. Spółka chce przez najbliższe 2-3 lata wydawać na inwestycje podobne pieniądze.

Zwiększenie udziału w rynku paczkowanych krojonych wędlin ma być jednym ze sposobów na wzrost przychodów. Firma bardzo wierzy w swoje siły, bo już zapowiada, że do roku 2018 podwoi swoje wpływy, do około 1,7 mld zł.

- Spodziewamy się długookresowego, istotnego trendu wzrostowego rynku wędlin paczkowanych w Polsce. Inwestycja w nowe, bardzo wydajne linie plastrujące i pakujące jest elementem naszej strategii rozwoju. Stawiamy zarówno na rynek krajowy, jak też na eksport - powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes spółki.

Ale nie tylko odnowienie linii produkcyjnych ma zapewnić Kani sukces. Firma wprowadza na rynek nowe linie produktów plastrowanych pod markami Henryk Kania oraz Henryk Kania Maestro. Będą pod nimi sprzedawane między innymi takie wyroby jak kiełbasa krakowska, szynka wędzona, szynka dojrzewająca, czy kiełbasa żywiecka.

Firma zapowiada, że jej nowe produkty powinny być dostępne we wszystkich sklepach je oferujących w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Zakłady Mięsne Henryk Kania to wiodący producent wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w 1990 roku. Spółka realizuje produkcję w zakładach przetwórczych o zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę. Głównymi odbiorcami jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, między innymi Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

Źródło artykułu:PAP
wędlinyhandelmięso
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (253)