InPost i PGP mają 7,5 tys. POK, rozmawiają z Ruchem o dalszej współpracy
Warszawa, 29.07.2015 (ISBnews) - InPost i Polska Grupa Pocztowa (PGP) dysponują łącznie ok. 7,5 tys. punktów obsługi klienta, a ponadto prowadzi rozmowy z Ruchem o dalszej współpracy, podała firma.
29.07.2015 | aktual.: 29.07.2015 12:23
"Prowadzimy rozmowy z firmą Ruch na temat dalszej współpracy - zaznaczamy, że nie mamy konieczności uzupełniania naszej sieci kioskami Ruch - nasza współpraca z Ruch może dodatkowo rozszerzyć liczbę placówek i zwiększyć ich gęstość" - podano w oświadczeniu.
Wszystkie placówki i punkty obsługi klienta InPost oraz PGP działają sprawnie, ich liczba to ok. 7500 - z czego żaden punkt nie jest kioskiem Ruch - a dodatkowo każda placówka jest wyposażona w nowoczesny terminal pocztowy oraz terminal EPO (Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru), zaznaczono w informacji.
"W ramach tej sieci aż 5000 placówek jest także punktami nadawczymi - a do końca sierpnia wszystkie punkty będą nadawczymi. Wszystkie nasze placówki spełniają wymogi konieczne przy obsłudze korespondencji na rzecz sądów powszechnych i prokuratur" - czytamy dalej.
Zgodnie z długoterminową polityką zarządu sieć placówek InPost i PGP od wielu miesięcy była przebudowywana pod względem jakości - obecnie każda placówka umożliwia klientowi wejście do budynku, w którym przedstawiciel firmy świadczy usługi pocztowo-kurierskie, podkreślono również.
"InPost świadomie postawił przed swoimi partnerami dodatkowe wymagania jakościowe - ma to związek m.in. z wprowadzeniem we wszystkich placówkach InPost Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Dzięki wdrożeniu EPO na terenie całej Polski - przyspieszyliśmy dostarczanie korespondencji wymagającej zwrotnego potwierdzenia odbioru, zautomatyzowaliśmy i uprościliśmy obsługę przesyłek, a także obniżyliśmy koszty całego procesu" - wskazano również.
EPO działa już we wszystkich sądach powszechnych - codziennie do odbiorców dociera kilka tysięcy doręczycieli wyposażonych w specjalne elektroniczne urządzenia, na których można składać podpis, zaznaczono w materiale.
"W ten sposób InPost i PGP istotnie usprawniają pracę wymiaru sprawiedliwości. EPO wprowadzone zostanie przy obsłudze całej korespondencji realizowanej przez InPost i jej spółki zależne - obecnie usługa funkcjonuje także w ofercie dla kancelarii komorniczych" - podsumowano w komunikacie.
W grudniu 2014 InPost - największy prywatny operator pocztowy w Polsce - sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA (PGP). PGP pozostaje oddzielną spółką i marką przeznaczoną dla klienta biznesowego.
(ISBnews)