Telefon i abonament telefoniczny
Gdy kończy ci się umowa, nigdy, ale to nigdy nie zgadzaj się na to, co proponuje konsultant telefoniczny podczas pierwszej rozmowy. Najlepiej go wysłuchać, zanotować, co mówi i jak najszybciej sprawdzić, co oferuje konkurencja.
Gdy konsultant zadzwoni po raz drugi - a zrobi to na 100 proc. - zapewne przedstawi nam już lepszą ofertę niż za pierwszym razem. Najlepiej wtedy powiedzieć, że przechodzimy do konkurencji, bo daje to i to. Można tu nawet ofertę konkurencji lekko podkoloryzować.
W 99 na 100 przypadków nasza sieć od razu da nam kontrpropozycję dużo korzystniejszą niż to, co ich biznesowy rywal. Oczywiście im więcej mamy do wydania na abonament, im droższy chcemy telefon, tym pole do negocjacji i ustępstw większe.
Przy takim targowaniu nie warto, aby się nam spieszyło. Zasadniczo im krótszy okres do końca naszej umowy, tym sieć jest bardziej skłonna do ustępstw.