Jak zaimponować szefowi?
Popularny amerykański portal dla mężczyzn AskMen podrzucił czytelnikom parę dobrych pomysłów. Skorzystać też mogą kobiety.
07.12.2010 | aktual.: 07.12.2010 11:44
Kolejność od najmniej do najbardziej ważnego sposobu.
10. Rób to, o czym inni zapominają
Takich czynności w każdym biurze jest cała masa – choćby umycie naczyń po zebraniu działowym czy zorganizowanie . Wysiłek mały, a jaka szansa na wyróżnienie się w tłumie!
9. Tłumacz innym świat
Bądź dobrze poinformowany i dziel się wiedzą z innymi. Oczywiście, nie chodzi tu o rewelacje z portali plotkarskich, lecz wszelkie nowinki z branży. Słuchaj, co w trawie piszczy. Swoim przemyśleniom nadaj formę pisemną i roześlij mailem do wszystkich, łącznie z przełożonym.
*8. Utrzymuj swe miejsce pracy w czystości *
Artystyczny chaos tolerowany jest tylko w agencjach reklamowych. Jeśli pracujesz w urzędzie, na poczcie czy w banku, zawalone papierami biurko nie świadczy o wewnętrznym niepoukładaniu. Lepiej uporządkować dokumenty i wiedzieć w każdej chwili, gdzie co jest.
*7. Przychodź pierwszy, wychodź ostatni *
Stara rada biurowa, dobra zwłaszcza dla ludzi rozpoczynających karierę. Z czasem można sobie trochę odpuścić, ale na początku to ty pierwszy witaj przychodzącego do pracy szefa i siedź w biurze tak długo, by mu powiedzieć „do widzenia”.
6. Czytaj
Tak pokażesz, że się ciągle dokształcasz i chcesz być na bieżąco. Ale uwaga! Gazety sportowe, wędkarskie i tabloidy nie są mile widziane w poważnym korporacji.
5. Odstrzel się
Fabrycznie podziurawione dżinsy, wyciągnięte swetry, sprane T-shirty są dobre… na grilla. Zainwestuj w porządny garnitur – najlepiej szyty na miarę, jeśli stać cię na to.
*4. Oszczędzaj pieniądze firmy *
Nie biegaj ciągle do sekretarki po nowe ryzy papieru. Nie kseruj prywatnych dokumentów na firmowej kopiarce. Nie wynoś z biura kopert, kleju, spinaczy.
*3. Skończ z przytakiwaniem *
Kiedy dwóch ludzi ciągle z sobą się zgadza, to znak, że jeden z nich jest zbędny. Miej własne zdanie na każdy temat. Broń swego stanowiska. Musisz jednak wcześniej zbudować odpowiednią argumentację.
2. Bądź przygotowany
Podobno szczęście to okazja, która spotyka się z przygotowaniem. a każde spotkanie, każdą naradę, nawet na każde spotkanie w biurowej kuchni. Sumienność to podstawowa zaleta.
*1. Przejmij inicjatywę *
Dobry menedżer nie tylko pozwala na ujawnienie się różnicy zdań. On tego wymaga. Bo w kłótni, w starciu rodzą się najlepsze pomysły, który mogą wynieść firmę, a więc i szefa, na wyższy poziom. Proponuj zmiany, nowinki, udoskonalenia. Bądź innowacyjny.
Mirosław Sikorski