Jakość na bank? Na pewno nie każdy bank
TNS Polska po raz trzeci zbadał jak wygląda obsługa w polskich bankach. Podstawieni klienci odwiedzili 1550 placówek należących do 21 instytucji. W ten sposób powstała trzecia edycja badania "Jakość na bank".
Tak zwani tajemniczy klienci badali wszystko: od estetyki oddziałów przez sposób zwracania się pracowników banku aż po sposób prezentacji oferty. Za wszystko przyznawano punkty, dzięki czemu mógł powstać ranking badanych instytucji.
Który bank jest najlepszy?
TNS Polska po raz trzeci zbadał jak wygląda obsługa w polskich bankach. Podstawieni klienci odwiedzili 1550 placówek należących do 21 instytucji. W ten sposób powstała trzecia edycja badania "Jakość na bank".
Tak zwani tajemniczy klienci badali wszystko: od estetyki oddziałów przez sposób zwracania się pracowników banku aż po sposób prezentacji oferty. W sześciu kategoriach przyznawano punkty, dzięki czemu mógł powstać ranking badanych instytucji.
Tutaj raczej sprzedadzą, niż doradzą...
Poniżej banki, które według TNS Polska mają jeszcze sporo do poprawienia. A kto jest w pierwszej "10"?
11. Alior Bank - 57,7 proc.
12. Raiffeisen Polbank - 57,4 proc.
13. Nordea - 56,3 proc.
14. BNP Paribas - 56 proc.
15. Pekao - 54,1 proc.
16. BZ WBK - 53,5 proc.
17. Bank Pocztowy - 51,1 proc.
18. BGŻ - 46,7 proc.
19. Plus Bank - 43,8 proc.
20. Santander Consumer Bank - 42,9 proc.
21. BOŚ Bank - 39,1 proc.
10. BPH - 58,7 proc.
Spadek z ósmej pozycji na dziesiątą to dla niewielkiego BPH niewątpliwie nie jest powód do dumy. Tym bardziej, że 58,7 proc. to dokładnie tyle, ile wynosi tegoroczna średnia.
/>
9. Citi Handlowy - 60 proc.
Z roku na rok w Citi dzieje się coraz gorzej pod względem obsługi klientów. Bank w 2013 był na piątej pozycji, a jeszcze wcześniej na drugiej. Dwa lata temu Citi Handlowy przeprowadził restrukturyzację pozbywając się kilkuset osób. Czyżby gorszy wynik, to efekt zwolnień?
8. Eurobank - 62,0 proc.
Całkiem niezłe miejsce Eurobanku. Pojawia się mała stabilizacja. W zeszłym roku było miejsce 7., wcześniej 14.
7. PKO BP - 62,3 proc.
Największy bank w naszym kraju nieco obniżył loty i spadł z trzeciego miejsca na siódmą lokatę. To i tak jednak wysoko. PKO BP w powszechnej opinii jest przecież uważany za bank, który nie stoi frontem do klienta. Rzetelne badanie pokazują jednak nieco inny obraz.
6. Deutsche Bank - 63,6 proc.
Wyraźny awans Deutsche, który z miejsca 12. wylądował w tym roku na pozycji szóstej. Bank w ostatnim czasie staje się coraz bardziej egalitarny, więc może to kwestia otwarcia na klientów z mniejszym portfelem, którzy dominowali w tegorocznych badaniach TNS Polska.
5. Credit Agricole - 67,1 proc.
Największy awans w tegorocznym rankingu. Francuski Credit Agricole z Juliette Binoche w reklamach, przebił się z dalekiego miejsca 15. aż na piąte.
4. Millennium - 70,1 proc.
Trochę gorzej niż rok temu, nieco lepiej niż dwa lata temu. W tegorocznym badaniu "Jakość na bank" Millennium zajmuje czwarte miejsce. To pierwszy bank, który zdobył powyżej 70 proc.
2. ex aequo Getin Bank oraz ING Bank Śląski - 71,6 proc.
Na drugim miejscu z identyczną liczbą punktów Getin Bank oraz ING. Dziwić może szczególnie miejsce tego pierwszego. Getin w poprzednich latach był maruderem i zajmował 16. oraz 20. miejsce. Rok temu bank jednak zapowiedział zmianę strategii i podejścia do klientów. Chyba się udało.
1. mBank - 76,4 proc.
Kolejny raz zwycięzcą rankingu został mBank. Firma wygrywała badanie przeprowadzane przez TNS Polska także w latach poprzednich. Warto pamiętać, że pod dzisiejszą nazwą mBank funkcjonują dawne oddziały MultiBanku.