Kaufland testuje maszynę do obierania ananasa. Sieć chwali się nowymi rozwiązaniami

W jednym z wrocławskich sklepów sieci Kaufland pojawiła się maszyna do obierania i krojenia ananasów. Firma chwali się, że to unikalne w skali kraju urządzenie. Na razie jest to testowe rozwiązanie, ale jeśli spotka się z zainteresowaniem klientów, będzie wprowadzane w kolejnych sklepach. To niejedyna nowość, jaką testuje Kaufland. Inne dotąd niespotykane pomysły pojawiły się ostatnio na Śląsku.

Kaufland testuje maszynę do obierania ananasa. Sieć chwali się nowymi rozwiązaniami
Kaufland testuje maszynę do obierania ananasa. Sieć chwali się nowymi rozwiązaniami
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac. TOS

02.01.2023 | aktual.: 02.01.2023 14:40

Maszyna do obierania i krojenia ananasa została zainstalowana w Kauflandzie przy ulicy Długosza we Wrocławiu. "Klienci, którzy chcą kupić porcjowany owoc, mogą umieścić ananasa w specjalnej maszynie, podstawić kubek, wybrać dogodną opcję (krojenie w plastry lub kawałki) i tym samym zaoszczędzić sobie trudu związanego z obieraniem i porcjowaniem twardego produktu" - opisuje sieć w poniedziałkowym komunikacie. I dodaje, że za pokrojenie owocu nic się nie płaci.

Dwujęzyczne napisy i produkty regionalne

Sieć chwali się też innymi nowościami, które testuje. W dwóch sklepach na Śląsku - w Knurowie i Silesia City Center w Katowicach - wprowadziła w ostatnich tygodniach dwujęzyczne nazwy kategorii produktowych. Napisy na tablicach przy poszczególnych półkach i działach są w języku polskim i śląskim.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tym samym klienci, chodząc między alejkami, trafią na między innymi takie słowa, jak kukurzica (kukurydza), ŏwoce w biksach (owoce w puszkach), hefty (zeszyty), kyjzy (sery żółte), syrki do sznitōw (serki kanapkowe) czy futer do kotōw mokry (karma dla kotów mokra). Jak relacjonuje firma, inicjatywa spotkała się z ciepłym przyjęciem przez klientów.

W zmodernizowanym niedawno sklepie w Katowicach pojawiło się też stoisko piekarnicze, obsługiwane przez pracowników sieci - tak jak w tradycyjnych piekarniach. Można na nim kupić pieczywo i ciasta na kawałki, wypieki regionalne i torty bezowe, a także ciasta, które można zamawiać także z wyprzedzeniem na specjalne okazje, jak urodziny czy imieniny.

Firma informowała też ostatnio, w że w sklepie tym działa stoisko z wędzonymi na miejscu wędlinami, chlebem i ciastami, krojonymi na wagę. W sklepie tym działa też dział "Śląskie smaki" ("Ślōnskie smaki") z regionalnym produktami. Jest w nim kilkaset artykułów spożywczych, pochodzących od dostawców z regionu Śląska.

Testy mogą zostać rozszerzone

Kaufland zapowiada, że jeśli nowe rozwiązania będą się cieszyły dużym zainteresowaniem, będą wprowadzane na szerszą skalę w innych placówkach.

Na tradycyjne lady - w tym wypadku z wędlinami i serami - stawia też Biedronka. Sieć między 28 a 31 grudnia otworzyła aż 24 nowe placówki w całej Polsce. W szesnastu z nich są właśnie lady z obsługą, gdzie można kupować upatrzone produkty na wagę.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Źródło artykułu:WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (133)