Kaufland testuje maszynę do obierania ananasa. Sieć chwali się nowymi rozwiązaniami
W jednym z wrocławskich sklepów sieci Kaufland pojawiła się maszyna do obierania i krojenia ananasów. Firma chwali się, że to unikalne w skali kraju urządzenie. Na razie jest to testowe rozwiązanie, ale jeśli spotka się z zainteresowaniem klientów, będzie wprowadzane w kolejnych sklepach. To niejedyna nowość, jaką testuje Kaufland. Inne dotąd niespotykane pomysły pojawiły się ostatnio na Śląsku.
Maszyna do obierania i krojenia ananasa została zainstalowana w Kauflandzie przy ulicy Długosza we Wrocławiu. "Klienci, którzy chcą kupić porcjowany owoc, mogą umieścić ananasa w specjalnej maszynie, podstawić kubek, wybrać dogodną opcję (krojenie w plastry lub kawałki) i tym samym zaoszczędzić sobie trudu związanego z obieraniem i porcjowaniem twardego produktu" - opisuje sieć w poniedziałkowym komunikacie. I dodaje, że za pokrojenie owocu nic się nie płaci.
Dwujęzyczne napisy i produkty regionalne
Sieć chwali się też innymi nowościami, które testuje. W dwóch sklepach na Śląsku - w Knurowie i Silesia City Center w Katowicach - wprowadziła w ostatnich tygodniach dwujęzyczne nazwy kategorii produktowych. Napisy na tablicach przy poszczególnych półkach i działach są w języku polskim i śląskim.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Cena "serniczka" ostro w górę. Ekspert liczy podwyżki cen produktów. Kluczowe są jaja
Tym samym klienci, chodząc między alejkami, trafią na między innymi takie słowa, jak kukurzica (kukurydza), ŏwoce w biksach (owoce w puszkach), hefty (zeszyty), kyjzy (sery żółte), syrki do sznitōw (serki kanapkowe) czy futer do kotōw mokry (karma dla kotów mokra). Jak relacjonuje firma, inicjatywa spotkała się z ciepłym przyjęciem przez klientów.
W zmodernizowanym niedawno sklepie w Katowicach pojawiło się też stoisko piekarnicze, obsługiwane przez pracowników sieci - tak jak w tradycyjnych piekarniach. Można na nim kupić pieczywo i ciasta na kawałki, wypieki regionalne i torty bezowe, a także ciasta, które można zamawiać także z wyprzedzeniem na specjalne okazje, jak urodziny czy imieniny.
Firma informowała też ostatnio, w że w sklepie tym działa stoisko z wędzonymi na miejscu wędlinami, chlebem i ciastami, krojonymi na wagę. W sklepie tym działa też dział "Śląskie smaki" ("Ślōnskie smaki") z regionalnym produktami. Jest w nim kilkaset artykułów spożywczych, pochodzących od dostawców z regionu Śląska.
Testy mogą zostać rozszerzone
Kaufland zapowiada, że jeśli nowe rozwiązania będą się cieszyły dużym zainteresowaniem, będą wprowadzane na szerszą skalę w innych placówkach.
Na tradycyjne lady - w tym wypadku z wędlinami i serami - stawia też Biedronka. Sieć między 28 a 31 grudnia otworzyła aż 24 nowe placówki w całej Polsce. W szesnastu z nich są właśnie lady z obsługą, gdzie można kupować upatrzone produkty na wagę.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj