Trwa ładowanie...

Arabowie zmieniają Zakopane. Nowe symbole w restauracjach na Krupówkach

Kebaby "100 procent halal" - informuje reklama jednego lokali na zakopiańskich Krupówkach. W jednej z hotelowych restauracji można zjeść więcej posiłków zgodnych z szariatem.

Zakopane zmienia się dla arabskich turystów.Zakopane zmienia się dla arabskich turystów.Źródło: East News, fot: Pawel Murzyn
d41yko3
d41yko3

Jak donosi "Tygodnik Podhalański", na Krupówkach pojawiła się reklama w języku arabskim, która zaprasza na kebaby "100 procent halal".

"Jak się okazuje, w lokalu nieopodal możemy zjeść nie tylko kebab halal. Hotel Kasprowy Wierch przy Krupówkach serwuje dania specjalnie z myślą o klientach z Bliskiego Wschodu. Są arabskie potrawy na bazie mięsa z uboju rytualnego, jest arabskie menu" - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Otwarcie Shein w Polsce. Kolejki przed kontrowersyjnym sklepem

Co to znaczy "halal"?

Halal to arabskie słowo określające to, co jest dozwolone w świetle szariatu. Szariat natomiast to prawo normujące życie muzułmanów, pewien kodeks postępowania regulujący obyczaje religijne i kulturowe. Warto podkreślić, że świecie islamu nie istnieje rozdział życia świeckiego od religijnego.

d41yko3

W wypadku produktów mięsnych halal będzie to m.in. żywność przygotowana w specjalny sposób, np. w procesie uboju rytualnego oraz pochodząca od konkretnych gatunków zwierząt. Zabroniona, czyli haram jest np. wieprzowina.

Już nie Zakopane. Arabowie zainteresowani kolejnym regionem

O miłości Arabów do Zakopanego napisano już wiele. Ciekawe zatem, że kolejny region Polski zaczął się cieszyć popularnością wśród narodów pochodzących z Bliskiego Wschodu.

W tym sezonie bowiem Arabowie zaczęli coraz bardziej interesować się polskim wybrzeżem.

Proporcja gości zagranicznych jest większa w Świnoujściu. To głównie turyści z Niemiec, ale jesteśmy też atrakcyjną destynacją dla Szwedów i Czechów. Pojawiają się też pierwsze zapytania od obywateli Arabii Saudyjskiej - przyznaje w rozmowie z WP Finanse Agnieszka Maszner-Paprocka, członki zarządu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), dyrektorka regionalna Izby w woj. zachodniopomorskim i właścicielka hotelu w Dźwirzynie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d41yko3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41yko3

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj