Komputronik chce utrzymać dwucyfrowy wzrost przychodów w całym 2011 r.
30.06. Warszawa (PAP) - Komputronik, którego przychody w okresie od stycznia do maja wzrosły o 25 proc., planuje utrzymanie dwucyfrowego wzrostu w całym roku kalendarzowym 2011....
30.06.2011 | aktual.: 30.06.2011 11:23
30.06. Warszawa (PAP) - Komputronik, którego przychody w okresie od stycznia do maja wzrosły o 25 proc., planuje utrzymanie dwucyfrowego wzrostu w całym roku kalendarzowym 2011. Spółka chce koncentrować się na rozwoju usług dla klientów indywidualnych i firm oraz chce kłaść mocny nacisk na sprzedaż przez internet - podał Komputornik w komunikacie prasowym.
"Przychody Komputronik w okresie od stycznia do maja br. wzrosły o 25 proc., co stanowi dobrą prognozę dla segmentu rynkowego, w którym działa spółka. Największa polska sieć salonów komputerowych planuje utrzymanie dwucyfrowego wzrostu przez cały 2011 rok" - napisano w komunikacie.
"Zarząd Komputronika zapowiada przy tym dalszą koncentrację na rozwoju usług dla klientów indywidualnych oraz firm, a także mocny nacisk na sprzedaż przez internet, w tym uruchomienie nowej wersji e-sklepu pod marką Karen" - dodano.
Komputronik spodziewa się poprawy koniunktury w 2011 r. oraz wzrostu rynku w latach 2012-14.
"W moim przekonaniu Komputronik może śmiało spoglądać w biznesową przyszłość. Analizy rynkowe wskazują na możliwą poprawę koniunktury w roku 2011, jak również prognozują bardzo korzystne tendencje w latach 2012-14" - powiedział cytowany w komunikacie Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.
W komunikacie napisano, że w 2011 r. zarząd spółki planuje dalszy intensywny rozwój w polskim sektorze e-commerce. Wkrótce ma być uruchomiona nowa wersja sklepu internetowego Karen.pl, który będzie miał odmienną strategię działania niż Komputronik.pl. Jednocześnie spółka będzie kontynuować szybki rozwój oferty Komputronik.pl. Obecnie w ofercie e-sklepu znajduje się ponad 45 tysięcy produktów prawie 700 różnych marek.
Komputronik nadal chce być czołowym dostawcą sprzętu mobilnego - notebooków, netbooków i tabletów - które generują nieco ponad 40 proc. przychodów spółki. Zarząd planuje przy tym znaczne zwiększenie udziału w innych segmentach polskiego rynku IT oraz RTV/AGD. Należy do nich między innymi segment materiałów eksploatacyjnych.(PAP)
gsu/ ana/