Koronawirus każe zapytać o czystość. Biedronka pokazała, jak myje wózki

Niedawno zapytaliśmy sieci handlowe, jak dbają o czystość wózków - zwłaszcza teraz, wobec ryzyka zarażenia się koronawirusem. Sieci handlowe uspokajały, mówiąc, że wózki i koszyki są myte. Dziś Biedronka pokazała, jak taki proces czyszczenia wózka wygląda.

Mycie koszy z Biedronki
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | biedronka
Katarzyna Izdebska-Białka

Co ze sklepowymi wózkami i koszykami, codziennie ściskanymi przez setki - jeśli nie tysiące - dłoni? - pytaliśmy niedawno w naszym tekście "Koronawirus COVID-19. Czy sklepowe wózki i koszyki są bezpieczne?".

"W ostatnim czasie sieć zwiększyła częstotliwość mycia wózków i koszyków zakupowych w jej sklepach. Teraz są one dezynfekowane równie dokładnie, ale jeszcze częściej" - zapewnia sieć Biedronka w najnowszym komunikacie.

I pokazuje, jak to robi.

Obraz
© Materiały prasowe | biedronka

Biedronka zapewnia, że kosze i wózki sklepowe są czyszczone regularnie przez wyspecjalizowane w tym zakresie firmy. Teraz - profilaktycznie - nawet częściej niż zwykle. Jak to wygląda?

Obejrzyj także: Specustawa ws. koronawirusa. "Przedsiębiorcy są zaniepokojeni"

- Kosze i wózki najpierw poddawane są namaczaniu przy wykorzystaniu wody i płynu dezynfekcyjnego o odpowiednim roztworze, a następnie trafiają do kąpieli parowej, przeprowadzanej standardowo w temperaturze 90°C - tłumaczy Paweł Franczak, starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.

Używane są do tego specjalne parownice wyposażone w szczotki, a także szorowarki i flizelinowe ścierki, zawsze jednorazowego użytku. - Parownica czyści całą powierzchnię, na jakiej zostaje zastosowana i zabija obecne na niej zarazki - mówi Paweł Franczak. Zaznacza, że te same parownice stosowane są również w szpitalnictwie.

Obraz
© Materiały prasowe | biedronka

Jak pisaliśmy w finanse.wp.pl, wózki w Lidlu "myte są systematycznie oraz doraźnie w przypadku zabrudzenia. Ich czyszczenie regulowane jest procedurami wewnętrznymi. - Wózki myte są przez wyspecjalizowane firmy dysponujące odpowiednimi środkami- mówiła Aleksandra Robakiewicz z Lidla.

Żabka, z którą się kontaktowaliśmy, przekonuje, że za utrzymanie czystości w sklepach są odpowiedzialni franczyzobiorcy i to oni dbają, by koszyki i inne elementy umeblowania były czyszczone regularnie. - W ramach dodatkowych działań zwiększyliśmy zamówienia środków czystości dla franczyzobiorców i na bieżąco informujemy ich o zaleceniach WHO w kwestii COVID-19 - przekonywali nas przedstawiciele biura prasowego sieci.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Pytam o Polaków. Tak na Litwie oceniają decyzję Tuska
Pytam o Polaków. Tak na Litwie oceniają decyzję Tuska
Czesi kupują polskiego giganta. Oto jakie mają plany
Czesi kupują polskiego giganta. Oto jakie mają plany
Hołownia zawiesił go w partii. Taki majątek zgromadził Tomasz Zimoch
Hołownia zawiesił go w partii. Taki majątek zgromadził Tomasz Zimoch
Te melony miały trafić do sprzedaży w Polsce. Odrażające odkrycie
Te melony miały trafić do sprzedaży w Polsce. Odrażające odkrycie
Woda tylko do mycia. Inaczej 5000 zł grzywny. "Straż miejska pilnuje"
Woda tylko do mycia. Inaczej 5000 zł grzywny. "Straż miejska pilnuje"
W żniwa koszą na wsiach najwięcej pieniędzy. Jak zostać kombajnistą?
W żniwa koszą na wsiach najwięcej pieniędzy. Jak zostać kombajnistą?
Pan Tomasz postawił przyczepę na swojej działce. Ledwo uniknął mandatu
Pan Tomasz postawił przyczepę na swojej działce. Ledwo uniknął mandatu
Załamanie na rynku cukru. Co się dzieje z cenami?
Załamanie na rynku cukru. Co się dzieje z cenami?
Klamka zapadła. Tyle wyniosą w tym roku czternaste emerytury
Klamka zapadła. Tyle wyniosą w tym roku czternaste emerytury
Służby konfiskują żywność z Chin. Nowe dane o zakazach
Służby konfiskują żywność z Chin. Nowe dane o zakazach
Polacy tracą na niej fortunę. Popularna atrakcja wróciła i znów kusi
Polacy tracą na niej fortunę. Popularna atrakcja wróciła i znów kusi
Polacy już nie chcą pracować w Niemczech. Wskazują na dwa powody
Polacy już nie chcą pracować w Niemczech. Wskazują na dwa powody