Książka dla dzieci laureatów Piórka 2018 w Biedronkach
„Mały Saj i wielka przygoda” trafiła do Biedronek w całej Polsce. Autorami opowieści i ilustracji są zwycięzcy konkursu Piórko 2018. W książce dzieci spotkają się m.in. z maharadżą z magicznym szafirem, groźnym tygrysem oraz tytułowym Sajem – chłopcem z indyjskiej wioski.
Opowieść o Małym Saju jest już dostępna we wszystkich Biedronkach, w cenie 9,99 zł. Sieć wydrukowała kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy. Autorami są Magdalena Wiśniewska i Marcin Macięga – laureaci konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”.
– Jesteśmy dumni, że konkurs Piórko zbudował swoją tradycję i regularnie przyciąga bardzo zdolnych debiutantów. Już po raz czwarty udało nam się wyłowić dwa wyjątkowe talenty literackie i graficzne - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska.
Książka opowiada historię Saja Bawena, którego domownicy nazywają po prostu Saj. Chłopiec mieszka w indyjskiej wiosce, leżącej na skraju lasu. Saj odkrywa wiele tajemnic ze swojego otoczenia, a największą skrywa obraz, który wisi w jego domu.
- „Mały Saj i wielka przygoda” to opowieść tak wciągająca, że z sympatycznym chłopcem z indyjskiej wsi z pewnością zidentyfikują się także mali polscy czytelnicy. To zasługa wyobraźni autorki, ale i towarzyszących historii wysmakowanych ilustracji – dodaje Jaworska-Rutkowska.
Książka ma dzieciom zwrócić uwagę na to, że otaczająca je rzeczywistość zawsze kryje w sobie odrobinę magii, trzeba jedynie chcieć ją dostrzec.
*Zobacz też: Solidarność nie wyklucza referendum strajkowego w Biedronce *
Autorką opowieści jest Magdalena Wiśniewska, która na co dzień uczy obcokrajowców języka polskiego oraz pracuje w postprodukcji filmowej. Pisaniem zajmuje się hobbystycznie.
Do pierwszego etapu, w którym zwyciężyła, zgłoszono 3,3 tys. tekstów.
Historię o małym Saju zilustrował Marcin Macięga, krakowski grafik, muzyk amator i wielbiciel starych gier komputerowych. Jego prace zostały wybrane przez jury spośród 600 zgłoszonych.
Laureaci Piórka 2018 za wygraną otrzymali po 100 tys. zł.
Biedronka organizuje Piórko od 2015 roku. Konkurs jest szansą dla debiutantów na rozwój ich talentu poprzez wydanie książki i jej dystrybucję.
Czytaj także: Ostatni dzień na wniosek o 300+
Do tegorocznej edycji Piórka zgłosiło się ok. 4 tys. debiutujących pisarzy i ilustratorów. W większości były to osoby w wieku od 18 do 34 lat, mieszkające najczęściej w województwach: mazowieckim, małopolskim i śląskim.
Swoje prace – zarówno tekstowe, jak i graficzne - chętniej przesyłały kobiety. W pierwszym etapie Piórka 2018 pisarki stanowiły 73 proc. uczestników, a malarki lub graficzki aż 84 proc.
Od 2015 r. ukazały się trzy książki laureatów Piórka: „Szary Domek” Katarzyny Szestak i Natalii Jabłońskiej, „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej i Moniki Białej oraz „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego i Marii Giemzy.
Łącznie sprzedano już 130 tys. egzemplarzy wszystkich zwycięskich tytułów. Patronat honorowy nad konkursem od samego jego początku sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl