"Lidl traci rozpęd". Biedronka widzi, co robi największy konkurent
Biedronka w sieci Lidl widzi swojego największego konkurenta. - Według naszych danych Lidl traci rozpęd, co zmusza go do agresywnych działań - powiedziała Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl.
27.10.2023 09:21
- Według naszych danych w Polsce supermarkety i hipermarkety tracą udziały, ale także Lidl zaczyna tracić rozpęd. Tak wynika z liczb, którymi dysponuje Biedronka. Szereg graczy zmniejszyło swoje udziały rynkowe. W naszym odczuciu Lidl ma więcej powodów, by starać się zmienić obecną sytuację, dlatego obserwujemy, że jest to najbardziej agresywna sieć - powiedziała Ana Luisa Virginia w rozmowie z serwisem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biedronka nie chce oddać pola konkurencji, dlatego, jak podkreśla Virginia, sieć utrzymuje wysoką aktywność promocyjną. - Najbardziej agresywne promocje proponuje Lidl, szczególnie w minionym, trzecim kwartale dodała.
Znakomite wyniki Biedronki
Grupa Jeronimo Martins, właściciel między innymi sieci Biedronka, opublikowała raport finansowy. Widać w nim duży wzrost zysków sieci.
W trzecim kwartale sprzedaż sieci wzrosła o 17,4 procent, osiągając 5,5 mld euro. Sprzedaż na stałe obiekty wzrosła o 17,8 procent po dziewięciu miesiącach i o 12,8 procent w drugim kwartale.
Silny wzrost sprzedaży przyczynił się do wzrostu EBITDA o 20,9 procent (18,4 procent w walucie lokalnej). Jednakże inwestycje cenowe i inflacja kosztowa spowodowały spadek marży EBITDA do 8,6 procent (8,8 procent po trzecim kwartale 2022 roku).
Sieć Biedronka w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku otworzyła 92 sklepy (78 netto) i przeprowadziła modernizację 270 lokalizacji. Łączna liczba sklepów w Polsce na koniec września wyniosła 3473.