Lidl żegna się z Dorotą Wellman. Rusza nowa kampania sieci
Lidl rusza w Polsce z nową kampanią "Tradycyjnie czy nowocześnie?". Jej ambasadorami będą szef kuchni Karol Okrasa oraz blogerka i trenerka żywieniowa Daria Ładocha. Sieć postanowiła rozstać się z Dorotą Wellman, która pracowała dla dyskontu przy trwającej 1,5 roku kampanii "Dorota, Karol i Goście". Kontrakty i szczegóły wynagrodzeń bohaterów są poufne.
15.02.2017 | aktual.: 15.02.2017 16:47
W nowej kampanii Lidla Okrasa i Ładocha co tydzień będą prezentować Polakom pomysły na tradycyjne i nowoczesne, zdrowe dania, zaś Lidl będzie dostarczał produkty zgodne z trendami i zwyczajami żywieniowymi Polaków.
Kampania jest zgodna z kierunkiem, który niedawno obrał Lidl. Przypomnijmy, że pod koniec stycznia sieć zapowiedziała radykalną zmianę w składzie swoich produktów.Lidl chce zmniejszyć zawartość soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20 proc. Długoterminowy cel ma zostać osiągnięty do 2025 roku.
Ambasadorką nowej kampanii obok znanego już z dwóch kampanii Lidla Karola Okrasy została Daria Ładocha – blogerka, miłośniczka zdrowego żywienia, ekspertka z dziedziny żywienia dzieci i dorosłych. Jest autorką dwóch książek kulinarnych: "W mojej tajskiej kuchni" oraz "Gotuj zdrowo dla dzieci".
Po 1,5 roku z Lidlem żegna się Dorota Wellman, która wraz z Karolem Okrasą w spotach reklamowych zasiadała do wspólnego stołu m.in. z celebrytami i kucharzami. Na początku kampanii Dorota Wellman ujawniła, że 300 tys. zł z honorarium przeznaczy na cele charytatywne. Nie wiadomo ile gwiazda zarobiła od września 2015 roku.
- Czas odkryć zupełnie inny świat świadomego gotowania - humusu, tofu, soków jednodniowych, koktajli z jarmużu i zdrowych przekąsek. Z drugiej strony nadal cenimy tradycyjną kuchnię i dania oraz produkty, które znamy jeszcze z dzieciństwa. Nową koncepcją zmuszamy do myślenia, jaka jest nasza kuchnia– tradycyjna czy nowoczesna? – tłumaczy ideę nowej kampanii Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
Sieć powołuje się na badania, z których wynika, że aż 54 proc. Polaków interesuje się produktami o udowodnionymi wpływie na zdrowie. Chodzi o korzystanie z produktów bez konserwantów, barwników, z obniżoną zawartością tłuszczu i soli.
Lidl podaje, że Polacy są coraz bardziej eko. Co trzeci z nas wybiera produkty ekologiczne. 30 proc. badanych jest ciekawych nowości. 5 lat temu naturalność żywności liczyła się dla 14 proc. badanych. Dziś przywiązuje do niej wagę 47 proc. Polaków. Chętniej sięgamy po produkty pełnoziarniste, z witaminami, a bez dodatku glutaminianu i z obniżoną zawartością cukru.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10 000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.