Trwa ładowanie...

Linie lotnicze testują sprzedaż biletów za pośrednictwem Facebooka

Narodowy przewoźnik Islandii - linie lotnicze Icelandair wprowadzają możliwość rezerwacji biletów za pomocą komunikatora Messenger na Facebooku. Klienci będą mogli dokonać rezerwacji lotów poprzez rozmowę z automatem, który będzie pełnił funkcję wirtualnego doradcy. Z oferty będą mogli skorzystać Polacy, którzy są najliczniejszą grupą obcokrajowców na Islandii.

Share
Linie lotnicze testują sprzedaż biletów za pośrednictwem Facebooka
Źródło: WP.PL, Fot: Andrés Nieto Porras
dfwem2d

Narodowy przewoźnik Islandii - linie lotnicze Icelandair wprowadzają możliwość rezerwacji biletów za pomocą komunikatora Messenger na Facebooku. Klienci będą mogli dokonać rezerwacji lotów poprzez rozmowę z automatem, który będzie pełnił funkcję wirtualnego doradcy. Z oferty będą mogli skorzystać Polacy, którzy są najliczniejszą grupą imigrantów ekonomicznych na Islandii.

Facebook szuka pomysłów na zarabianie za pomocą swojego komunikatora internetowego. Dzięki współpracy z Islandczykami ponad miliard użytkowników tego popularnego na całym świecie portalu społecznościowego będzie mogło rezerwować bilety lotnicze Icelandair.

dfwem2d

Korzystanie z usług za pomocą portalu społecznościowego, bez konieczności pobierania i instalowania specjalnie dedykowanych aplikacji mobilnych pozwala markom na zacieśnianie więzi z klientem. Dodatkowo zainteresowani usługą Icelandaira będą mogli w dowolnym momencie rezerwacji skontaktować się poprzez Messengera, z pracownikiem firmy w celu uzyskania szczegółowych informacji, wpisując komendę „help” [pomoc] podczas konwersacji. Przewoźnik nie precyzuje jednak czasu oczekiwania na odpowiedź.

Islandzkie linie lotnicze realizują loty do Europy, Stanów Zjednoczonych i Kanady. Nie latają bezpośrednio do Polski, ale za pośrednictwem partnerów oferują swoim klientom loty m.in. z Warszawy i Gdańska.

Europejczycy liderami innowacji

Gumundur Óskarsson, dyrektor handlu i marketingu linii Icelander uważa, że oferując nowe rozwiązania komunikacyjne, za pomocą Facebooka, kolejny raz podwyższy innowacyjność spółki. Celem przewoźnika jest zapewnienie w niedalekiej przyszłości, możliwości rezerwacji lotów z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. W pierwszej kolejności za pomocą Messengera przewoźnik będzie obsługiwał połączenia transatlantyckie.

Na razie nie ma możliwości zapłaty za bilet przez Messengera. Po zarezerwowaniu, użytkownik tego serwisu jest odsyłany do mobilnej strony internetowej przewoźnika, na której może dokończyć transakcję.

dfwem2d

Icelandair nie jest pierwszą spółką używającą komunikatora internetowego Facebooka do współpracy ze swoimi klientami.

Od wiosny 2016 r. holenderski przewoźnik lotniczy KLM wykorzystuje komunikator jako automatycznego asystenta podróży: po zakupie biletu lotniczego na stronie internetowej, pasażer otrzymuje poprzez Messengera informacje dotyczące lotu, swoją kartę pokładową, przypomnienia czy zawiadomienia o ewentualnych opóźnieniach. Istnieje również możliwość zadawania pytań pracownikom odpowiedzialnych za obsługę klientów spółki lotniczej.

Obecnie Icelandair oraz KLM są liderami w Europie, pod względem wprowadzania unikatowych rozwiązań dla swoich klientów.

Francuski przewoźnik Air France już zapowiedział, że przygotowuje podobne rozwiązania, które zostaną wdrążone do końca 2016 roku.

Nie wiadomo czy Polskie Linie Lotnicze LOT zdecydują się w na prowadzenie takiej usługi. Obecnie za pośrednictwem profilu na Facebooku przewoźnik przekierowuje pasażerów do oficjalnych stron internetowych, na których można dokonać rezerwacji biletów.

dfwem2d

Podziel się opinią

Share
dfwem2d
dfwem2d