LPP chce w '10 zwiększyć powierzchnię handlową o 40 tys. mkw, wyda ok. 75 mln zł

18.02. Warszawa (PAP) - Grupa LPP planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię handlową o około 40 tys. mkw, otwierając 80-90 nowych sklepów. Nakłady na inwestycje mają wynieść ok. 75...

18.02. Warszawa (PAP) - Grupa LPP planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię handlową o około 40 tys. mkw, otwierając 80-90 nowych sklepów. Nakłady na inwestycje mają wynieść ok. 75 mln zł - powiedział w czwartek Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

"Nasza powierzchnia handlowa wzrośnie w tym roku o około 40 tys. metrów kwadratowych, czyli o około 13 proc. Oznacza to, że otworzymy około 80-90 nowych sklepów, w większości własnych" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Pachla.

W 2009 roku wzrost powierzchni handlowej wyniósł około 65 tys. mkw (29 proc. rdr). Spółka otworzyła 229 nowych placówek, na rozwój wydała około 70 mln zł.

"Istotny punkt rozwoju w ubiegłym roku to sklepy franczyzowe, ponad 20 tys. mkw" - powiedział wiceprezes.

Pachla poinformował, że tegoroczne nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia spółka szacuje na około 75 mln zł.

"Nie planujemy żadnych innych inwestycji" - powiedział.

Dodał, że spółka ma nadwyżki finansowe. Nie zapadły jednak decyzje, czy LPP podzieli się zyskiem z akcjonariuszami.

"Nie ma decyzji, podejmiemy ją pewnie w maju" - powiedział wiceprezes, dodając, że gdyby zysk został w spółce, środki mogłyby zostać przeznaczone na zmniejszenie zadłużenia.

"Teoretycznie można by próbować negocjować przedterminowy wykup obligacji" - powiedział.

W KOLEJNYCH LATACH KILKANAŚCIE PROC. PRZYROSTU POWIERZCHNI

LPP będzie się w najbliższych latach koncentrować na poprawie efektywności.

"W najbliższych latach będziemy chcieli poprawiać jakość biznesu, pracować nad efektywnością. Jeśli chodzi o tempo rozwoju, to myślę, że powinno być satysfakcjonujące dla akcjonariuszy i podobne, jak w przypadku innych firm z branży, czyli kilkanaście procent przyrostu powierzchni" - powiedział Pachla.

Dodał, że spółka będzie chciała mocniej zaistnieć na rynkach wschodnich.

"Kierunek wschodni jest dla nas najciekawszy, Rosja i Ukraina to bardzo duże rynki" - powiedział wiceprezes.

"Na pozostałych rynkach, na których działamy nie ma dużo miejsca, nie planujemy też wchodzenia na nowe rynki" - dodał.

Powtórzył, że grupa nie planuje przejęć, nie zamierza też wprowadzać nowych marek.

Na koniec 2009 roku grupa LPP miała ok. 288 tys. mkw łącznej powierzchni handlowej (841 sklepów: 261 pod marką Reserved, 229 Cropp, 200 House, 91 Esotiq, 53 Mohito), z czego 92 tys. mkw (190 sklepów) poza granicami kraju.

W samym IV kwartale uruchomiono 72 sklepy o łącznej powierzchni około 26 tys. mkw. (18 sklepów Reserved, 18 Cropp Town, 18 Esotiq, 10 House, 8 Mohito). (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki