LPP chce w '10 zwiększyć powierzchnię handlową o 40 tys. mkw, wyda ok. 75 mln zł

18.02. Warszawa (PAP) - Grupa LPP planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię handlową o około 40 tys. mkw, otwierając 80-90 nowych sklepów. Nakłady na inwestycje mają wynieść ok. 75...

18.02. Warszawa (PAP) - Grupa LPP planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię handlową o około 40 tys. mkw, otwierając 80-90 nowych sklepów. Nakłady na inwestycje mają wynieść ok. 75 mln zł - powiedział w czwartek Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

"Nasza powierzchnia handlowa wzrośnie w tym roku o około 40 tys. metrów kwadratowych, czyli o około 13 proc. Oznacza to, że otworzymy około 80-90 nowych sklepów, w większości własnych" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Pachla.

W 2009 roku wzrost powierzchni handlowej wyniósł około 65 tys. mkw (29 proc. rdr). Spółka otworzyła 229 nowych placówek, na rozwój wydała około 70 mln zł.

"Istotny punkt rozwoju w ubiegłym roku to sklepy franczyzowe, ponad 20 tys. mkw" - powiedział wiceprezes.

Pachla poinformował, że tegoroczne nakłady inwestycyjne na nowe otwarcia spółka szacuje na około 75 mln zł.

"Nie planujemy żadnych innych inwestycji" - powiedział.

Dodał, że spółka ma nadwyżki finansowe. Nie zapadły jednak decyzje, czy LPP podzieli się zyskiem z akcjonariuszami.

"Nie ma decyzji, podejmiemy ją pewnie w maju" - powiedział wiceprezes, dodając, że gdyby zysk został w spółce, środki mogłyby zostać przeznaczone na zmniejszenie zadłużenia.

"Teoretycznie można by próbować negocjować przedterminowy wykup obligacji" - powiedział.

W KOLEJNYCH LATACH KILKANAŚCIE PROC. PRZYROSTU POWIERZCHNI

LPP będzie się w najbliższych latach koncentrować na poprawie efektywności.

"W najbliższych latach będziemy chcieli poprawiać jakość biznesu, pracować nad efektywnością. Jeśli chodzi o tempo rozwoju, to myślę, że powinno być satysfakcjonujące dla akcjonariuszy i podobne, jak w przypadku innych firm z branży, czyli kilkanaście procent przyrostu powierzchni" - powiedział Pachla.

Dodał, że spółka będzie chciała mocniej zaistnieć na rynkach wschodnich.

"Kierunek wschodni jest dla nas najciekawszy, Rosja i Ukraina to bardzo duże rynki" - powiedział wiceprezes.

"Na pozostałych rynkach, na których działamy nie ma dużo miejsca, nie planujemy też wchodzenia na nowe rynki" - dodał.

Powtórzył, że grupa nie planuje przejęć, nie zamierza też wprowadzać nowych marek.

Na koniec 2009 roku grupa LPP miała ok. 288 tys. mkw łącznej powierzchni handlowej (841 sklepów: 261 pod marką Reserved, 229 Cropp, 200 House, 91 Esotiq, 53 Mohito), z czego 92 tys. mkw (190 sklepów) poza granicami kraju.

W samym IV kwartale uruchomiono 72 sklepy o łącznej powierzchni około 26 tys. mkw. (18 sklepów Reserved, 18 Cropp Town, 18 Esotiq, 10 House, 8 Mohito). (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Pękające butelki z prosecco. Ostrzeżenie dla 12 stanów
Pękające butelki z prosecco. Ostrzeżenie dla 12 stanów
Lider taniości. Oto gdzie w sierpniu płaciliśmy najmniej za zakupy
Lider taniości. Oto gdzie w sierpniu płaciliśmy najmniej za zakupy
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Efekt nalotu dronów? "Sprzedaż kilkukrotnie wyższa". To kupują Polacy
Efekt nalotu dronów? "Sprzedaż kilkukrotnie wyższa". To kupują Polacy
Powstanie nowe uzdrowisko w Polsce? Gmina nie szczędzi pieniędzy
Powstanie nowe uzdrowisko w Polsce? Gmina nie szczędzi pieniędzy
Protest w Ikei. Ekolodzy: 180-letnie drzewa idą pod nóż
Protest w Ikei. Ekolodzy: 180-letnie drzewa idą pod nóż
Znajomy prosi: "Zagłosujesz"? Tak oszuści czyszczą konta Polaków
Znajomy prosi: "Zagłosujesz"? Tak oszuści czyszczą konta Polaków
Podwyżki w PKP Intercity. Zarobią ponad 1000 zł więcej
Podwyżki w PKP Intercity. Zarobią ponad 1000 zł więcej
Ceny w "Złotopolskich". Tyle kosztowała czekolada w kultowym serialu
Ceny w "Złotopolskich". Tyle kosztowała czekolada w kultowym serialu
Nie dogadali się z amerykańską korporacją. Będzie strajk w fabryce
Nie dogadali się z amerykańską korporacją. Będzie strajk w fabryce
Coraz więcej Polaków lata tu na wakacje. "Powrót hitu lat 2000"
Coraz więcej Polaków lata tu na wakacje. "Powrót hitu lat 2000"
Depresja wysokofuncjonująca. W pracy są znakomici, cierpienie maskują
Depresja wysokofuncjonująca. W pracy są znakomici, cierpienie maskują