Ludzie, którzy rzucili korporacje i są szczęśliwi

Krzysztof Stypułkowski i Tomasz Sienkiewicz rzucili korporacje. Założyli własny biznes – firmę produkującą czekoladę. Przyznają, że robią coś, co ma sens i co daje im ogromną satysfakcję. Ryzyko się opłaciło.

Ludzie, którzy rzucili korporacje i są szczęśliwi
Źródło zdjęć: © Beata i Marek Majewscy/urloplany.pl

Beata z Markiem przekonali się, że własny biznes to ciężka orka, która osłabia i podcina skrzydła. W efekcie jednak wysiłek się opłaca.

- Były takie chwile, że żałowaliśmy, ale to były tylko chwile – wspomina Beata. - Tak się na przykład zdarzyło, gdy reklama jednego z naszych partnerów została zaatakowana przez złośliwe oprogramowanie i Google zbanował wszystkie serwisy z nim współpracujące, a więc i nas. Kilka miesięcy zajęło nam, by wrócić na poprzednie miejsce w wyszukiwarce. Albo, gdy z umowy nagle wycofał się duży reklamodawca. Opadły nam wtedy ręce, ale tylko na chwilę. Nasza praca przestała być pracą, a stała się przyjemnością - to najważniejsza zmiana. Portal turystyczny można prowadzić z każdego miejsca na Ziemi - wystarczy komputer i dostęp do internetu.
To często praca w terenie - niedawno z komputerami i aparatami w plecakach objechaliśmy całą Gruzję, w ubiegłym miesiącu wróciliśmy z Norwegii, teraz jedziemy do Pragi, a na jesień planujemy już marszrutę po Serbii, Czarnogórze, Bośni i Hercegowinie. Wreszcie wiemy co to nienormowany czas pracy w praktyce, a nie tylko w teorii. Nie krzyczy nam nad uchem nie zawsze kompetentny szef, jak zrobimy błąd to sami musimy go naprawić.
Mamy więcej czasu dla siebie i ochoty do życia. Teraz portal przejął już w całości mój mąż, a mnie się na tyle spodobał turystyczny biznes, że rozwijam kolejny projekt.

Dlaczego przestają być "korpoludkami"?

Coraz częściej słyszymy o ludziach, którzy uwolnili się z silnych objęć korporacji. Podjęli ryzyko, które się im niewątpliwie opłaciło. Oczywiście pójście „na swoje” wiąże się z wieloma obawami. Tym bardziej, że na taki krok decydują się zwykle osoby, które wspięły się już po szczeblach firmowej drabiny i zupełnie nieźle zarabiają. Jednak nawet na najwyższych stanowiskach czują się jedynie trybikiem wielkiej machiny i razi ich dehumanizacja pracy. Przychodzi więc czas, kiedy mówią sobie: stop. Impulsem jest zwykle brak czasu dla najbliższych, choroba lub brak perspektyw rozwoju. Są i tacy, którzy zdają sobie sprawę, że właśnie przez pracę w korporacji nie założyli rodzinny lub ją utracili. Na własne życzenie przestają być „korpoludkami”. Choć początki na nowej, własnej ścieżce zawodowej bywają trudne, są szczęśliwi.

ml /AK/WP.PL

praca w korporacjiwłasna firmamedia

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (349)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.