MF namawia kupujących, by nie wspierali szarej strefy i brali paragony

Ruszyła kolejna, zimowa edycja akcji "Weź paragon" - poinformowało Ministerstwo Finansów. Podczas kampanii, która potrwa do 2 marca, pracownicy fiskusa będą przekonywać kupujących, by nie wspierali szarej strefy i żądali paragonów od sprzedawców.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Damian Wis

Podobnie jak w ubiegłych latach akcja będzie się odbywać pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon". Według resortu finansów kampania ma na celu informowanie społeczeństwa o prawach i korzyściach płynących z egzekwowania od sprzedawców wydawania paragonów za wykonane u nich zakupy.

- Jako klienci mamy prawo do otrzymania paragonu, który jest naszym jedynym dokumentem ułatwiającym złożenie reklamacji, daje on nam możliwość porównania cen oraz pewność, że zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa, a nie do kieszeni nieuczciwego sprzedawcy - poinformowała rzeczniczka ministerstwa Wiesława Dróżdż.

Jej zdaniem w ten sposób każdy konsument ma także realny wpływ na zmniejszanie szarej strefy i wsparcie uczciwej konkurencji. - Obowiązek wydawania przez sprzedawców paragonów przy każdej transakcji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich uczciwych przedsiębiorców, którzy rejestrują sprzedaż na kasie i odprowadzają naliczone w cenie podatki - dodała.

Zaznaczyła, że sprzedaż towarów i usług bez uwzględnienia należnych podatków stanowi zagrożenie dla uczciwej konkurencji.

Zgodnie z informacjami z MF w ramach akcji pracownicy urzędów kontroli skarbowej, izb skarbowych oraz urzędów skarbowych będą informować i edukować przede wszystkim właścicieli sklepów, stoisk, straganów, ich klientów oraz młodzież i dzieci. - Dla tych ostatnich organizowane będą spotkania na obozach zimowych, konkursy i wystawy oraz wiele innych działań - wskazała Dróżdż.

Podobnie jak w poprzednich edycjach akcji (odbywa się ona w okresie ferii zimowych i w wakacje), również i tym razem akcję wspiera znany polski satyryk Andrzej Mleczko. MF podało, że jego rysunek, który trafi na plakaty i pocztówki, w sposób charakterystyczny dla artysty - lekki i satyryczny - ma informować klientów i sprzedających o potrzebie brania i wydawania paragonu.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Podwyżki w ALDI. Oto nowe zarobki kasjerów
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Ważne zmiany dla cudzoziemców w Polsce. "Podwyżki są bulwersujące"
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯