MF namawia kupujących, by nie wspierali szarej strefy i brali paragony

Ruszyła kolejna, zimowa edycja akcji "Weź paragon" - poinformowało Ministerstwo Finansów. Podczas kampanii, która potrwa do 2 marca, pracownicy fiskusa będą przekonywać kupujących, by nie wspierali szarej strefy i żądali paragonów od sprzedawców.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Damian Wis

Podobnie jak w ubiegłych latach akcja będzie się odbywać pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon". Według resortu finansów kampania ma na celu informowanie społeczeństwa o prawach i korzyściach płynących z egzekwowania od sprzedawców wydawania paragonów za wykonane u nich zakupy.

- Jako klienci mamy prawo do otrzymania paragonu, który jest naszym jedynym dokumentem ułatwiającym złożenie reklamacji, daje on nam możliwość porównania cen oraz pewność, że zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa, a nie do kieszeni nieuczciwego sprzedawcy - poinformowała rzeczniczka ministerstwa Wiesława Dróżdż.

Jej zdaniem w ten sposób każdy konsument ma także realny wpływ na zmniejszanie szarej strefy i wsparcie uczciwej konkurencji. - Obowiązek wydawania przez sprzedawców paragonów przy każdej transakcji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich uczciwych przedsiębiorców, którzy rejestrują sprzedaż na kasie i odprowadzają naliczone w cenie podatki - dodała.

Zaznaczyła, że sprzedaż towarów i usług bez uwzględnienia należnych podatków stanowi zagrożenie dla uczciwej konkurencji.

Zgodnie z informacjami z MF w ramach akcji pracownicy urzędów kontroli skarbowej, izb skarbowych oraz urzędów skarbowych będą informować i edukować przede wszystkim właścicieli sklepów, stoisk, straganów, ich klientów oraz młodzież i dzieci. - Dla tych ostatnich organizowane będą spotkania na obozach zimowych, konkursy i wystawy oraz wiele innych działań - wskazała Dróżdż.

Podobnie jak w poprzednich edycjach akcji (odbywa się ona w okresie ferii zimowych i w wakacje), również i tym razem akcję wspiera znany polski satyryk Andrzej Mleczko. MF podało, że jego rysunek, który trafi na plakaty i pocztówki, w sposób charakterystyczny dla artysty - lekki i satyryczny - ma informować klientów i sprzedających o potrzebie brania i wydawania paragonu.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł