MF namawia kupujących, by nie wspierali szarej strefy i brali paragony

Ruszyła kolejna, zimowa edycja akcji "Weź paragon" - poinformowało Ministerstwo Finansów. Podczas kampanii, która potrwa do 2 marca, pracownicy fiskusa będą przekonywać kupujących, by nie wspierali szarej strefy i żądali paragonów od sprzedawców.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Damian Wis

Podobnie jak w ubiegłych latach akcja będzie się odbywać pod hasłem "Nie bądź jeleń, weź paragon". Według resortu finansów kampania ma na celu informowanie społeczeństwa o prawach i korzyściach płynących z egzekwowania od sprzedawców wydawania paragonów za wykonane u nich zakupy.

- Jako klienci mamy prawo do otrzymania paragonu, który jest naszym jedynym dokumentem ułatwiającym złożenie reklamacji, daje on nam możliwość porównania cen oraz pewność, że zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa, a nie do kieszeni nieuczciwego sprzedawcy - poinformowała rzeczniczka ministerstwa Wiesława Dróżdż.

Jej zdaniem w ten sposób każdy konsument ma także realny wpływ na zmniejszanie szarej strefy i wsparcie uczciwej konkurencji. - Obowiązek wydawania przez sprzedawców paragonów przy każdej transakcji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich uczciwych przedsiębiorców, którzy rejestrują sprzedaż na kasie i odprowadzają naliczone w cenie podatki - dodała.

Zaznaczyła, że sprzedaż towarów i usług bez uwzględnienia należnych podatków stanowi zagrożenie dla uczciwej konkurencji.

Zgodnie z informacjami z MF w ramach akcji pracownicy urzędów kontroli skarbowej, izb skarbowych oraz urzędów skarbowych będą informować i edukować przede wszystkim właścicieli sklepów, stoisk, straganów, ich klientów oraz młodzież i dzieci. - Dla tych ostatnich organizowane będą spotkania na obozach zimowych, konkursy i wystawy oraz wiele innych działań - wskazała Dróżdż.

Podobnie jak w poprzednich edycjach akcji (odbywa się ona w okresie ferii zimowych i w wakacje), również i tym razem akcję wspiera znany polski satyryk Andrzej Mleczko. MF podało, że jego rysunek, który trafi na plakaty i pocztówki, w sposób charakterystyczny dla artysty - lekki i satyryczny - ma informować klientów i sprzedających o potrzebie brania i wydawania paragonu.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich