Monnari oczekuje spadku kosztów na m.kw. dzięki renegocjacji części umów
Warszawa, 12.05.2015 (ISBnews) - Monnari Trade oczekuje spadku kosztów na metr kwadratowy powierzchni w tym roku ze względu na renegocjację ok. 20% umów. Spółka podtrzymuje plan zwiększenia sieci o kolejne 3-4 tys. m.kw., poinformowała dyrektor Anna Augustyniak-Kala.
12.05.2015 16:29
"Koszty na metr powinny spadać, bo mamy odnowienie umów na nowych warunkach. Istotny wzrost sieci salonów w tym roku będzie wynikał z renegocjacji umów na salony o większej powierzchni, co powinno przełożyć się na spadek kosztów. 20% umów jest do renegocjacji" - powiedziała Augustyniak-Kala na konferencji prasowej.
Zarząd Monnari podtrzymał plan zwiększenia powierzchni sieci salonów o 3-4 tys. m.kw. w tym roku.
"Wzrost powierzchni o 3-4 tys. m.kw. to plan na ten rok. Nie wycofujemy się, jest tylko kwestia tego, w którym kwartale to nastąpi" - powiedział prezes Mirosław Misztal.
Przedstawiciele zarządu poinformowali, że Monnari nadal jest zainteresowane przejęciami w branży, ale nic konkretnego na ten moment nie może powiedzieć
"Nie ma nic jeszcze do zaraportowania w kwestii przejęć. Przyglądamy się, ale jest też sytuacja, że do nas przychodzą propozycje z Polski i zagranicy. Tych rozmów jest wiele, podmioty szukają możliwości wyjścia z inwestycji" - powiedział Misztal.
"Na sprzedaży odzieży znamy się najlepiej, ale nie wykluczamy, że to mogą być np. akcesoria" - dodał.
Powierzchnia handlowa grupy Monnari na koniec I kwartału b.r. wzrosła do poziomu 21,30 tys. m. kw. Na koniec marca grupa posiadała 129 salonów wobec 117 salonów o pow. 18,5 tys. m. kw. rok wcześniej.
Monnari Trade odnotowało 2,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2015 r. wobec 6,09 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody wzrosły o 24,9% w skali roku do 43, 78 mln zł w I kw. , przy przyroście powierzchni handlowej o 15,1 %.
Marża brutto na sprzedaży spadła o 3,3 p.p. z 56,5 % w I kw. 2014 r. na 53,2 % w I kw. 2015 r. Jednocześnie, pomimo spadku marży w ujęciu procentowym, zysk brutto na sprzedaży w I kw. br. wyniósł 23,3 mln zł, co oznacza wzrost o 17,8% w skali roku.
(ISBnews)