Trwa ładowanie...
d1q60ko

Multimedia ze stratą w I półr., ale zapowiadają kilkadziesiąt mln zł zysku na koniec '13

28.08. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zanotowały po pierwszym półroczu 1,7 mln zł straty netto z powodu zdarzeń jednorazowych, ale prezes spółki Andrzej Rogowski spodziewa się,...

Share
d1q60ko

28.08. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zanotowały po pierwszym półroczu 1,7 mln zł straty netto z powodu zdarzeń jednorazowych, ale prezes spółki Andrzej Rogowski spodziewa się, że druga połowa roku będzie lepsza i spółka zakończy 2013 rok zyskiem netto w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych. Spółka rozważa akwizycje, ale nie za wszelką cenę.

Grupa Multimedia Polska zanotowała w pierwszym półroczu 2013 roku wzrost przychodów rok do roku o 5,5 proc., do 350,7 mln zł, a skorygowana EBITDA wzrosła o 5,4 proc. i wyniosła 179,1 mln zł.

"Jesteśmy zadowoleni z tych wyników, biorąc pod uwagę trudną sytuację makroekonomiczną i zakłócający nasze działania sprzedażowe proces cyfryzacji naziemnej telewizji w Polsce. Trudny okres cyfryzacji wykorzystaliśmy na przygotowanie nowej strategii produktowej i sprzedażowej, która powinna pozytywnie przełożyć się na wyniki w kolejnych kwartałach" - powiedział prezes Rogowski podczas środowej konferencji prasowej.

W pierwszym kwartale Multimedia Polska miała 1,7 mln zł straty netto wobec 29,6 mln zł zysku netto rok wcześniej.

d1q60ko

"Strata netto to skutek naszych zaplanowanych działań. Obciążyły nas wysokie koszty finansowe, w tym koszty emisji obligacji w wysokości 30 mln zł, a także koszty programu motywacyjnego w wysokości 6,2 mln zł. Szacujemy, że bez tych zdarzeń jednorazowych mielibyśmy w pierwszym półroczu 36,6 mln zł zysku netto. Spodziewamy się, że na koniec roku nasz zysk netto sięgnie kilkudziesięciu milionów złotych" - powiedział Rogowski.

W pierwszym półroczu liczba dostarczonych usług (RGU) wyniosła 1,77 mln i była o 5,2 proc. większa niż przed rokiem. Wzrost liczby RGU, głównie w obszarze telewizji cyfrowej i internetu, to przede wszystkim efekt przeprowadzonych akwizycji.

W przypadku internetu spółka zanotowała wzrost przychodów o 11,6 proc. do 105,8 mln zł. Liczba użytkowników internetu wyniosła na koniec czerwca 485 tys. Prezes Rogowski poinformował, że jego głównym celem w najbliższych latach jest zwiększanie udziału internetu w przychodach grupy.

W segmencie telewizji cyfrowej Multimedia Polska zanotowała wzrost przychodów o 35,9 proc., do 63,3 mln zł. W telewizji analogowej nastąpił spadek sprzedaży o 3,9 proc.

d1q60ko

Przychody grupy z usług głosowych wyniosły 58,9 mln zł, a rok wcześniej było to 63,3 mln zł.

Multimedia Polska zainwestowała w pierwszym półroczu 95,8 mln zł, z czego 85,5 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, a także aktywacją nowych usług. W ramach tych inwestycji przyłączono do sieci ok. 10 tys. nowych gospodarstw domowych.

Prezes Rogowski poinformował, że Multimedia Polska rozważają dalsze akwizycje na rynku, ale zauważa, że ceny są wysokie, a jego spółka nie zamierza przepłacać.

"Jesteśmy w jednym procesie negocjacyjnym, ale nie podajemy nazwy spółki, którą możemy kupić. Jest też sporo innych sensownych rozmów, ale analizuję rynek i mam świadomość, jakie powinny być ceny, a nie widzę w tej chwili cen, które można uznać za akceptowalne. Nie chcemy prześcigać się z innymi i kupować za wszelką cenę" - powiedział.

Spółka stawia sobie jednak za cel zwiększenie udziału w rynku z obecnych 18 do 25 proc.

Niedawno Multimedia Polska podpisały z bankami program finansowania na kwotę 460 mln zł. Środki mogą być przeznaczone na akwizycję i rozwój organiczny. Dodatkowo firma pozyskała 1,038 mld zł z emisji obligacji. (PAP)

pr/ ana/

d1q60ko
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1q60ko
d1q60ko