Multimedia ze stratą w I półr., ale zapowiadają kilkadziesiąt mln zł zysku na koniec '13

28.08. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zanotowały po pierwszym półroczu 1,7 mln zł straty netto z powodu zdarzeń jednorazowych, ale prezes spółki Andrzej Rogowski spodziewa się,...

28.08.2013 | aktual.: 28.08.2013 12:53

28.08. Warszawa (PAP) - Multimedia Polska zanotowały po pierwszym półroczu 1,7 mln zł straty netto z powodu zdarzeń jednorazowych, ale prezes spółki Andrzej Rogowski spodziewa się, że druga połowa roku będzie lepsza i spółka zakończy 2013 rok zyskiem netto w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych. Spółka rozważa akwizycje, ale nie za wszelką cenę.

Grupa Multimedia Polska zanotowała w pierwszym półroczu 2013 roku wzrost przychodów rok do roku o 5,5 proc., do 350,7 mln zł, a skorygowana EBITDA wzrosła o 5,4 proc. i wyniosła 179,1 mln zł.

"Jesteśmy zadowoleni z tych wyników, biorąc pod uwagę trudną sytuację makroekonomiczną i zakłócający nasze działania sprzedażowe proces cyfryzacji naziemnej telewizji w Polsce. Trudny okres cyfryzacji wykorzystaliśmy na przygotowanie nowej strategii produktowej i sprzedażowej, która powinna pozytywnie przełożyć się na wyniki w kolejnych kwartałach" - powiedział prezes Rogowski podczas środowej konferencji prasowej.

W pierwszym kwartale Multimedia Polska miała 1,7 mln zł straty netto wobec 29,6 mln zł zysku netto rok wcześniej.

"Strata netto to skutek naszych zaplanowanych działań. Obciążyły nas wysokie koszty finansowe, w tym koszty emisji obligacji w wysokości 30 mln zł, a także koszty programu motywacyjnego w wysokości 6,2 mln zł. Szacujemy, że bez tych zdarzeń jednorazowych mielibyśmy w pierwszym półroczu 36,6 mln zł zysku netto. Spodziewamy się, że na koniec roku nasz zysk netto sięgnie kilkudziesięciu milionów złotych" - powiedział Rogowski.

W pierwszym półroczu liczba dostarczonych usług (RGU) wyniosła 1,77 mln i była o 5,2 proc. większa niż przed rokiem. Wzrost liczby RGU, głównie w obszarze telewizji cyfrowej i internetu, to przede wszystkim efekt przeprowadzonych akwizycji.

W przypadku internetu spółka zanotowała wzrost przychodów o 11,6 proc. do 105,8 mln zł. Liczba użytkowników internetu wyniosła na koniec czerwca 485 tys. Prezes Rogowski poinformował, że jego głównym celem w najbliższych latach jest zwiększanie udziału internetu w przychodach grupy.

W segmencie telewizji cyfrowej Multimedia Polska zanotowała wzrost przychodów o 35,9 proc., do 63,3 mln zł. W telewizji analogowej nastąpił spadek sprzedaży o 3,9 proc.

Przychody grupy z usług głosowych wyniosły 58,9 mln zł, a rok wcześniej było to 63,3 mln zł.

Multimedia Polska zainwestowała w pierwszym półroczu 95,8 mln zł, z czego 85,5 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, a także aktywacją nowych usług. W ramach tych inwestycji przyłączono do sieci ok. 10 tys. nowych gospodarstw domowych.

Prezes Rogowski poinformował, że Multimedia Polska rozważają dalsze akwizycje na rynku, ale zauważa, że ceny są wysokie, a jego spółka nie zamierza przepłacać.

"Jesteśmy w jednym procesie negocjacyjnym, ale nie podajemy nazwy spółki, którą możemy kupić. Jest też sporo innych sensownych rozmów, ale analizuję rynek i mam świadomość, jakie powinny być ceny, a nie widzę w tej chwili cen, które można uznać za akceptowalne. Nie chcemy prześcigać się z innymi i kupować za wszelką cenę" - powiedział.

Spółka stawia sobie jednak za cel zwiększenie udziału w rynku z obecnych 18 do 25 proc.

Niedawno Multimedia Polska podpisały z bankami program finansowania na kwotę 460 mln zł. Środki mogą być przeznaczone na akwizycję i rozwój organiczny. Dodatkowo firma pozyskała 1,038 mld zł z emisji obligacji. (PAP)

pr/ ana/

Źródło artykułu:PAP
multimedia polska samultimediazysk
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)