Na noże między Coca-Colą i Pepsi

Zaostrza się walka między dwoma gigantami produkującymi napoje bezalkoholowe. Tym razem działa wielkiego kalibru wytoczyła PepsiCo, prezentując nową reklamową kampanię telewizyjną z postaciami ze spotów... Coca-Coli - pisze "Financial Times".

Obraz
Źródło zdjęć: © The Coca-Cola Company

Nowe reklamy PepsiCo na okrągło puszczane w amerykańskiej telewizji przedstawiają Świętego Mikołaja oraz misie polarne. Teraz dwie najbardziej znane maskotki Coca-Coli przeszły na stronę Pepsi. W jednej z nich Mikołaj odpoczywając nad basenem, zamawia Pepsi, tłumacząc się, że ma teraz wakacje i robi sobie wolne od Coca-Coli. W innej animowany miś wybiera Pepsi zamiast Coca-Coli, po czym skacze na jacht.

Amerykanie uznali, że to kontrowersyjna kampania. Niektórzy doceniają spryt i kreatywność PepsiCo, ale inni uważają, że są obraźliwe i oskarżają firmę o zawłaszczenie bohaterów reklam rywala.

Tymczasem PepsiCo triumfuje, ciesząc się, że nowe spoty mają tak szeroki odzew. - Jak w wielu innych wojnach, jest czas pokoju i czas walki - mówi Massimo d'Amore, prezes PepsiCo Beverages Americas. Jego zdaniem klienci lubią zdrową konkurencję i to jest po prostu kolejna odsłona rywalizacji między PepsiCo a Coca-Colą.

Ale prawda jest taka, że nową kampanią PepsiCo próbuje odwrócić niekorzystne trendy na amerykańskim rynku. Po raz pierwszy od wielu lat firma straciła drugie miejsce w tegorocznym rankingu Beverage Digest najpopularniejszych napojów bezalkoholowych w USA. Pepsi musiała uznać wyższość i Coke, i Diet Coke. Roczna sprzedaż Pepsi oraz Diet Pepsi zmniejszyła się o 5 proc.

Tylko w tym roku Pepsi zamierza zwiększyć wydatki na marketing swoich napojów w Ameryce Północnej o 30 proc. Poza letnimi reklamami przeznaczy 60 mln dolarów na kampanię telewizyjną i internetową wokół programu "X-Factor", którego jest sponsorem.

Zdaniem analityka rynku napojów Johna Fauchera z JPMorgan, to klasyczne zachowanie drugiego miejsca. - PepsiCo akurat się udało zrobić w sposób żartobliwy, a nie lekceważący. Wkurzy to niektórych ludzi, ale oni właśnie na to liczą - przekonuje.

Alan Adamson, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej Landor Associates jest zdania, że w wojnie z Coca-Colą to PepsiCo ma pod górę, więc musi podejmować takie ryzyko.

Zobacz kontrowersyjne reklamy PepsiCo:

Summer Time is Pepsi Time: Santa Dancing

Summer Time is Pepsi Time: Uncle Teddy

Michał Jankowski / wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Niemiecka sieć podbija Polskę. Do końca roku otworzy 6 nowych sklepów
Niemiecka sieć podbija Polskę. Do końca roku otworzy 6 nowych sklepów
Ze sklepów znika gadżet kuchenny. Może być groźny dla zdrowia
Ze sklepów znika gadżet kuchenny. Może być groźny dla zdrowia
Niewielkie kwoty, duże problemy. Te przelewy też sprawdza skarbówka
Niewielkie kwoty, duże problemy. Te przelewy też sprawdza skarbówka
Sprzątanie w weekend o połowę droższe. Oto ceny przed świętami
Sprzątanie w weekend o połowę droższe. Oto ceny przed świętami
Zamykają sklep i centrum logistyczne. 100 osób w USA straci pracę
Zamykają sklep i centrum logistyczne. 100 osób w USA straci pracę
Zmiany w PSZOK-u. Zimą nie oddamy tych odpadów
Zmiany w PSZOK-u. Zimą nie oddamy tych odpadów
Nie tylko Warszawa. Dino ma zadebiutować w kolejnym mieście
Nie tylko Warszawa. Dino ma zadebiutować w kolejnym mieście
"Dziwnie" zachowywał się na dworcu. Dostał 500 zł mandatu
"Dziwnie" zachowywał się na dworcu. Dostał 500 zł mandatu
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Szukają pracowników na święta. Płacą 700 zł za godzinę
Szukają pracowników na święta. Płacą 700 zł za godzinę
Donald Tusk robił tutaj zakupy. Tak zmieniły się ceny w niecały rok
Donald Tusk robił tutaj zakupy. Tak zmieniły się ceny w niecały rok
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?