Na noże między Coca-Colą i Pepsi

Zaostrza się walka między dwoma gigantami produkującymi napoje bezalkoholowe. Tym razem działa wielkiego kalibru wytoczyła PepsiCo, prezentując nową reklamową kampanię telewizyjną z postaciami ze spotów... Coca-Coli - pisze "Financial Times".

Obraz
Źródło zdjęć: © The Coca-Cola Company

Nowe reklamy PepsiCo na okrągło puszczane w amerykańskiej telewizji przedstawiają Świętego Mikołaja oraz misie polarne. Teraz dwie najbardziej znane maskotki Coca-Coli przeszły na stronę Pepsi. W jednej z nich Mikołaj odpoczywając nad basenem, zamawia Pepsi, tłumacząc się, że ma teraz wakacje i robi sobie wolne od Coca-Coli. W innej animowany miś wybiera Pepsi zamiast Coca-Coli, po czym skacze na jacht.

Amerykanie uznali, że to kontrowersyjna kampania. Niektórzy doceniają spryt i kreatywność PepsiCo, ale inni uważają, że są obraźliwe i oskarżają firmę o zawłaszczenie bohaterów reklam rywala.

Tymczasem PepsiCo triumfuje, ciesząc się, że nowe spoty mają tak szeroki odzew. - Jak w wielu innych wojnach, jest czas pokoju i czas walki - mówi Massimo d'Amore, prezes PepsiCo Beverages Americas. Jego zdaniem klienci lubią zdrową konkurencję i to jest po prostu kolejna odsłona rywalizacji między PepsiCo a Coca-Colą.

Ale prawda jest taka, że nową kampanią PepsiCo próbuje odwrócić niekorzystne trendy na amerykańskim rynku. Po raz pierwszy od wielu lat firma straciła drugie miejsce w tegorocznym rankingu Beverage Digest najpopularniejszych napojów bezalkoholowych w USA. Pepsi musiała uznać wyższość i Coke, i Diet Coke. Roczna sprzedaż Pepsi oraz Diet Pepsi zmniejszyła się o 5 proc.

Tylko w tym roku Pepsi zamierza zwiększyć wydatki na marketing swoich napojów w Ameryce Północnej o 30 proc. Poza letnimi reklamami przeznaczy 60 mln dolarów na kampanię telewizyjną i internetową wokół programu "X-Factor", którego jest sponsorem.

Zdaniem analityka rynku napojów Johna Fauchera z JPMorgan, to klasyczne zachowanie drugiego miejsca. - PepsiCo akurat się udało zrobić w sposób żartobliwy, a nie lekceważący. Wkurzy to niektórych ludzi, ale oni właśnie na to liczą - przekonuje.

Alan Adamson, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej Landor Associates jest zdania, że w wojnie z Coca-Colą to PepsiCo ma pod górę, więc musi podejmować takie ryzyko.

Zobacz kontrowersyjne reklamy PepsiCo:

Summer Time is Pepsi Time: Santa Dancing

Summer Time is Pepsi Time: Uncle Teddy

Michał Jankowski / wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Setki milionów długów. Ogromny problem sezonowej gastronomii
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Senior wciąż nie daje znaku. Rodzina oskarża dom pomocy
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Przymrozki zdemolowały polskie sady. "Tanio nie będzie"
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Natychmiastowa reakcja służb
Padła "szóstka" w Lotto. Zwycięzca zdobył najwyższą wygraną w tym roku
Padła "szóstka" w Lotto. Zwycięzca zdobył najwyższą wygraną w tym roku
Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki
Nowy bon turystyczny. Startuje w Światowy Dzień Turystyki
Idziesz po kredyt do banku? Oto jakie dokumenty musisz przygotować
Idziesz po kredyt do banku? Oto jakie dokumenty musisz przygotować
Niemcy muszą wybudować 71 takich elektrowni w 10 lat. Oto dlaczego
Niemcy muszą wybudować 71 takich elektrowni w 10 lat. Oto dlaczego
Postawiła całą policję w mieście na nogi. Oto ile będzie to kosztować
Postawiła całą policję w mieście na nogi. Oto ile będzie to kosztować
Oto koszt remontu w 2025 r. Ceny zbliżają się do kosztów zakupu
Oto koszt remontu w 2025 r. Ceny zbliżają się do kosztów zakupu
Śląskie huty dociśnięte do ściany. Tyle osób może pożegnać się z pracą
Śląskie huty dociśnięte do ściany. Tyle osób może pożegnać się z pracą
Gigantyczna kumulacja w Eurojackpot. Do wygrania setki milionów złotych
Gigantyczna kumulacja w Eurojackpot. Do wygrania setki milionów złotych