Trwa ładowanie...

"Na terminal płatniczy". Uwaga na nową metodę oszustów

Pomysłowość przestępców często nie zna granic. Właśnie znaleźli kolejny sposób, by okraść nieuważne osoby. Tym razem na celownik wzięli kasjerów. Jeden z oszustów podał się za pracownika firmy obsługującej terminale płatnicze i wyłudził 1,9 tys. zł.

"Na terminal płatniczy". Uwaga na nową metodę oszustówŹródło: Pixabay.com
d4i6ir1
d4i6ir1

"Pracownicy i właściciele sklepów, w których wykorzystywane są terminale płatnicze - uważajcie!" - apeluje policja. Właśnie odkryła zupełnie nową metodę wyłudzania pieniędzy. "Na terminal płatniczy". Na trop przestępstwa pierwsi wpadli policjanci z Krapkowic.

Jak wygladało oszustwo? Nieznany mężczyzna zadzwonił do sklepu i podał się za przedstawiciela firmy obsługującej terminale płatnicze. Przekonywał, że sprzęt nie działa do końca prawidłowo, bo nie została dokończona aktualizacja oprogramowania. A tę - jak przekonywał - należy przeprowadzić ręcznie. "Następnie poprosił o ręczne dokonanie zmiany ustawień w bezgotówkowym terminalu płatniczym" - wyjaśnia policja. Następnie oszust krok po kroku instruował pracownicę sklepu co powinna robić. A ta wykonywała posłusznie jego polecenia.

W ten sposób mężczyzna dostał sie do kodów zabezpieczających, które umożliwiały dokonanie transakcji na 1,9 tys. zł. Po wszystkim poinformował, że aktualizacja jest zakończona i się rozłączył. Pracownik sklepu dopiero po czasie połapał się, że padł ofiarą naciągacza. Na zmiany było jednak już za późno. "Późniejsze, wielokrotne próby nawiązania połączenia z oszustem oczywiście zakończyły się niepowodzeniem. Numer był już nieaktywny" - czytamy w ostrzeżeniu.

Zobacz także: Miesięcznice smoleńskie. Oto koszt zabezpieczenia obchodów do 2020 r.

Komenda Wojewódzka w Opolu prosi o rozwagę. "Nie należy natychmiast wykonywać poleceń osób podających się za konsultantów obsługujących terminale płatnicze. Bezpieczniej jest chwilowo zawiesić rozmowę i samemu odszukać numer do prawdziwej firmy zajmującej się obsługą urządzenia" - argumentuje.

Jednocześnie przypomina, że banki i inne instytucje finansowe nie proszą o podawanie żadnych loginów i haseł przez telefon.

d4i6ir1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4i6ir1