Netto startuje z zakupami przez internet z dostawą do domu
Kolejna znana sieć wprowadza możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu. Netto nawiązało współpracę z aplikacją Everli, która umożliwia wybór pożądanych towarów i zamówienie dostawy o odpowiadającej nam godzinie. Polska jest pierwszym krajem, w którym ta duńska sieć wprowadza taką możliwość.
08.07.2022 17:38
Zakupy online w Netto można w wybranych sklepach testowo można było robić już w czerwcu, a od lipca usługa jest już dostępna dla około dwustu placówkach na terenie całego kraju. Za usługę odpowiada Everli - portal i aplikacja do zamawiania zakupów do domu na umówiony dzień i godzinę.
W tej chwili zakupy w Netto przez internet mogą zamówić mieszkańcy m.in. Bielska-Białej, Bydgoszczy, Gdyni, Gorzowa Wielkopolskiego, Katowic, Łodzi, Olsztyna, Opola, Płocka, Poznania, Pruszkowa, Radomia, Swarzędza, Torunia, Warszawy, Wejherowa, Wrocławia czy Zielonej Góry.
Netto goni konkurencję
Za sprawą rozpoczęcia współpracy z Everli Netto dołącza do sieci Kaufland, Carrefour, Auchan, SPAR, Biedronka, Lidl i E.Leclerc, które są już dostępne na tej platformie. Część z nich współpracuje zresztą również z innymi serwisami. Na przykład Biedronkę i Auchan można znaleźć w aplikacji Glovo, a Biedronka, konkurując o klienta, wprowadziła nawet w niektórych dużych miastach usługę dowozu drobnych zakupów w kwadrans.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Netto to sieć założona w Danii w 1981 roku, w Polsce pierwszy sklep spod tego szyldu pojawił się w 1995 roku. Firma mocno się od tego czasu rozrosła, zwłaszcza przejmując w ostatnich latach dużą część placówek należących wcześniej do kończącego działalność w Polsce Tesco. W tej chwili firma ma w Polsce ok. 650 sklepów i pięć centrów dystrybucyjnych. Zatrudnia ok. 10 tys. osób.
Dyskonty rządzą
W tym roku Polacy częściej niż rok wcześniej robią zakupy w dyskontach, jednocześnie są wobec nich coraz mniej lojalni. Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, która przeanalizowała zachowania ponad 1,2 mln konsumentów obserwując blisko 6 tys. placówek dyskontów, prowadzona w pierwszych osiemnastu tygodniach tego i ub. roku, 91,5 proc. Polaków co najmniej raz było sklepie sieci Biedronka (rok wcześniej – 88,8 proc.), Lidla odwiedziło minimum raz 59,7 proc. (poprzednio – 59,1 proc.), Netto – 32 proc. (rok wcześniej 20,5 proc.), a Aldi – 16,9 proc. (rok wcześniej był to 13,5 proc.).
Biedronka odpowiadała za 64,2 proc. wszystkich wizyt (wskaźnik Share of Footfall) w dyskontach spożywczych (w analogicznym okresie ub.r. – 64,1 proc.). Drugi w zestawieniu był Lidl z wynikiem 21,5 proc. (wcześniej – 25,1 proc.), podium zamknęło Netto – 10,4 proc. (7,4 proc.), a tuż za nim uplasował się Aldi – 3,9 proc. (poprzednio 3,3 proc.).