NFI Magna chce od I kw. '11 zacząć dystrybucję urządzeń do odbioru tv mobilnej

06.10. Warszawa (PAP) - Fundusz NFI Magna Polonia, który kupił 8,64 proc. akcji spółki Vedia za ok. 520 tys. zł, chce we współpracy z tą firmą rozpocząć na przełomie pierwszego i...

06.10.2010 | aktual.: 06.10.2010 14:23

06.10. Warszawa (PAP) - Fundusz NFI Magna Polonia, który kupił 8,64 proc. akcji spółki Vedia za ok. 520 tys. zł, chce we współpracy z tą firmą rozpocząć na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2011 roku dystrybucję urządzeń elektronicznych umożliwiających odbiór m.in. telewizji mobilnej - poinformował na konferencji prasowej prezes NFI Albert Kuźmicz.

Elektroniczne urządzenia przenośne zapewniające dostęp do mobilnego kontentu video, audio, e-wersji mediów drukowanych i książek, będą oferowane zainteresowanym podmiotom, które będą je sprzedawać klientom indywidualnym. Umowy z tymi podmiotami na dostawę usługi i urządzeń ma podpisywać należąca do NFI Magna Polonia spółka Info-TV-FM.

"Będziemy dostarczać tanie, powszechne i miejmy nadzieję ciekawe urządzenie. Testy chcemy przeprowadzić w tym roku i na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2011 roku wprowadzić urządzenie do dystrybucji" - powiedział Kuźmicz.

"Będzie to urządzenie dla osób zainteresowanych czytaniem książek, prasy, portali internetowych, słuchaniem muzyki i oglądaniem telewizji mobilnej. Na początek będzie posiadało łączność WiFi" - dodał Dariusz Kwiatkowski, członek zarządu Vedii.

NFI Magna i Vedia chcą sprzedać do czerwca 2012 roku ok. 100-200 tys. takich urządzeń.

"Planujemy, że do momentu krytycznego jakim jest Euro 2012 sprzedamy ok. 100-200 tys. sztuk tych urządzeń" - powiedział Kuźmicz.

Kuźmicz powiedział, że NFI Magna prowadzi rozmowy z dostawcami kontentu, ale nie chciał zdradzić z jakimi, a także z operatorami zainteresowanymi dystrybucją tych usług i urządzeń do klienta masowego.

"Usługi do klienta końcowego będą świadczyły podmioty, z którymi umowę podpisze Info-TV-FM. (...) Operatorzy, którzy są zainteresowani to szeroko rozumiani operatorzy telekomunikacyjni - np. kablowi, przewodowi, platformy cyfrowe" - powiedział.

"Do tej pory problemem z wprowadzeniem oferty był brak urządzenia (...) w związku z tym, że operatorzy telekomunikacyjni nie byli do tej pory tą usługą zainteresowani, to my zmieniamy model tej usługi" - dodał.

Kuźmicz powiedział też, że NFI Magna Polonia rozważa opcję zwiększenia zaangażowania w Vedię, ale to będzie zależało od postępu prac nad kolejnymi projektami.

Vedia rozważa zaś emisję akcji pod przyszłe planowane projekty.

"Mamy pewną listę projektów, z czego część jest dość realna, i te projekty mogą wyznaczać pewne zapotrzebowanie kapitałowe na ich realizację i nie wykluczamy przeprowadzenia emisji akcji" - powiedział Kwiatkowski.

Info-TV-FM jest hurtowym operatorem telewizji mobilnej, zajmującym się emisją programów radiowych i telewizyjnych dla nadawców publicznych i komercyjnych.

W 2009 roku spółka wygrała przetarg Urzędu Komunikacji Elektronicznej na krajowego hurtowego operatora telewizji mobilnej w Polsce zwyciężając spółkę Mobile TV, utworzoną przez czterech operatorów komórkowych: Polkomtel (Plus), PTK Centertel (Orange), Polską Telefonię Cyfrową (Era) i P4 (Play).

W Warszawie hurtowo (w ofercie dla detalistów, np. dla operatorów komórkowych, którzy płacąc Info-TV-FM będą mogli sprzedawać usługę w telefonach komórkowych) telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 r., a obecnie działa też m.in. w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Katowicach, Słupsku, Gorzowie, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 roku ma objąć swoim zasięgiem 31 miast. Na razie można oglądać ją za darmo, w telefonach wyposażonych w tzw. tuner DVB-H. Darmowo do czasu, gdy Info-TV-FM podpisze umowy z detalistami.

Do tej pory Info-TV-FM nie podpisała jeszcze żadnej umowy z operatorami dostarczającymi usługi komórkowe do klienta detalicznego.

Vedia jest producentem odtwarzaczy audio i audio-video. Produkty spółki, wśród których znajdują się odtwarzacze MP3, MP4, e-readery umożliwiające dostęp do m.in. e-booków trafiają do klientów za pośrednictwem sieci dystrybucji obejmującej salony: Euro, Media&Markt, Mix Electronix, Saturn, Sferis, Vobis, oraz sprzedaż internetową. (PAP)

bas/ asa/

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)