Według niemieckich testów to najlepszy proszek do prania. Jest w Polsce
Fundacja z Niemiec postanowiła zbadać, jak naprawdę sprawują się detergenty do prania. Wyniki są zaskakujące, ponieważ to, co droższe, nie zawsze jest lepsze. Okazuje się, że najbardziej efektywny detergent to tani produkt, który kupimy także w Polsce.
23.11.2024 | aktual.: 23.11.2024 12:01
Badania Stiftung Warentest pokazały, że nie ma potrzeby kupowania wielu różnych kolorowych płynów, by uzyskać czyste i świeżo wyprane ubrania. Zamiast tego, wystarczy standardowy proszek do prania.
Oto najlepszy proszek do prania. Pochodzi z dyskontu
Zwyciężający detergent to nie żaden znany brand, lecz produkt z asortymentu dyskontów. Portal chip.de informuje, że liderem zestawienia był Tandil Ultra Plus, który sprzedawany jest w sklepach sieci Aldi Nord, a także dostępny w Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Testy wykazały, że Tandil Ultra Plus został oceniony jako "dobry" w prawie wszystkich aspektach. Jedyny wyjątek dotyczył ochrony tkanin, gdzie uzyskał ocenę "zadowalającą".
Cena tego najlepszego detergentu to około 4,85 euro za opakowanie 2,025 kg. W Polsce można go kupić online w sklepach z chemią z importu, gdzie kosztuje około 40 zł za 2 kg opakowanie.
Detergent charakteryzuje się zaawansowaną formułą "kaltkraft", która pozwala odstraszać plamy nawet przy niskich temperaturach. Dodatkowo, formuła "anty-gray" zabezpiecza materiał przed osadzaniem się kamienia oraz utrzymuje ich kolor w niezmienionej postaci.
Niemcy wybrali najlepsze pralki
Oprócz detergentów, specjaliści wskazali także najlepsze pralki. Te zdobyły najwyższe noty:
- Siemens WU14UTA8,
- Miele WWE 360 WPS,
- Siemens WM14N2G3,
- AEG L6FBG51470.
Podczas wyboru pralki warto uwzględnić jej zużycie wody, co może przynieść korzyści na płaszczyźnie oszczędności. Warto też, aby sprzęt pracował jak najciszej.
Fundacja Stiftung Warentest z siedzibą w Berlinie rozpoczęła działalność w 1964 roku z inicjatywy rządu niemieckiego i specjalizuje się w przeprowadzaniu porównań produktów i usług, by dostarczać konsumentom wiarygodne informacje.