Niemiec wybrał się nad Bałtyk. Chciał zawiadomić służby
Po wizycie na niemieckiej wyspie Uznam, Stefan, turysta z Bawarii, doszedł do wniosku, że nie zamierza tam wracać. Chociaż wyspa oferuje piękne krajobrazy i interesujące miejsca, jego spotkania z miejscowymi pozostawiły wiele do życzenia. Obsługa, która go rozczarowała i nieprzyjazne zachowanie mieszkańców to główne powody jego niechęci.
Stefan, obywatel Niemiec, wraz z żoną wynajęli apartament w Usedom, niemieckiej części wyspy Uznam, w nadziei na udany odpoczynek — informuje portal nordkurier.de. Niestety, już na początku trafili na nieprzyjazne powitanie. Ich gospodarz był pełen pretensji, mimo że para przyjechała zgodnie z ustalonym czasem. To wydarzenie rozpoczęło pasmo ich rozczarowań.
Niedostępne lokal na wsypie Uznam
Podczas zwiedzania wyspy Stefan i jego żona odwiedzili wiele miejsc takich jak muzeum w Anklam czy zamek w Mellenthin. Pomimo pięknej pogody i malowniczej scenerii, Stefan dostrzegł problemy z dostępnością usług. Lokale gastronomiczne zamykane znacznie wcześniej niż zapowiadano, były dla nich poważnym wyzwaniem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O włos od tragedii w Olsztynie. Z sufitu spadło prawie pół tony gruzu
Dodatkowe frustracje rodził brak jasnych oznaczeń na plażach oraz nieprzestrzeganie zakazów przez innych turystów, na przykład puszczanie psów bez smyczy. Stefan próbował zgłosić te problemy odpowiednim władzom, lecz nie doczekał się żadnej odpowiedzi. Wszystko to złożyło się na jego negatywne odczucia związane z pobytem na wyspie Uznam.
„Nigdy więcej” — powiedział Stefan dziennikarzom.
Tunel łączy polską wyspę z niemiecką
Nowy tunel pod Świną, łączący wyspy Wolin i Uznam w Świnoujściu, to kluczowa inwestycja infrastrukturalna, która znacznie poprawiła komunikację w regionie. Budowa rozpoczęta we wrześniu 2018 roku zakończyła się w czerwcu 2023 roku, a oficjalne otwarcie miało miejsce 30 czerwca 2023 roku.
Łączny koszt inwestycji wyniósł około 912 milionów złotych. Z tej kwoty aż osiemdziesiąt pięć procent (około 775,6 mln zł) pochodziło z funduszy Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Pozostałe piętnaście procent (około 136,9 mln zł) zostało sfinansowane z budżetu Gminy Miasto Świnoujście.
Ten 1,48-kilometrowy tunel to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce. Zastąpił wcześniejsze przeprawy promowe, skracając czas podróży między wyspami do kilku minut i znacznie poprawiając komfort życia miejscowych oraz doświadczenia turystów.