Opakowaniowa rewolucja za 2 mld zł
Producenci żywności szykują się do opakowaniowej rewolucji. 13 grudnia 2014 roku wejdą w życie nowe przepisy, które całkowicie zmienią wszystkie etykiety. Ich wymiana kosztować może nawet 2 mld zł.
08.05.2014 | aktual.: 06.06.2014 11:17
Zamiast sodu będzie sól, czcionka ma mieć minimum 1,2 milimetra wysokości, a produkty w sklepach powinny zostać wykładane tzw. głównym polem widzenia. To jedne z głównych zmian jakie nakłada na producentów żywności unijne rozporządzenie 1169.
Pod tymi czterema cyferkami kryje się rewolucja, która sprawi, że opakowania żywności już nigdy nie będą takie same. Już od początku tego roku producenci mięsa mielonego muszą informować konsumentów o zawartości tłuszczu oraz kolagenu.
Od grudnia producenci wędlin będą musieli zaraz przy nazwie swoich szynek informować, że zawiera wodę (jeśli jest jej więcej niż 5 proc.) czy zapakowano ją w niejadalną osłonkę.
- Przykładem takiej nazwy może być szynka wieprzowa, wędzona, parzona, z dodatkiem wody, z połączonych kawałków mięsa i dodatkowo z białkiem - mówi Beata Majchrzak z Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
Choć o zmianach przedsiębiorcy wiedzieli już od 2011 roku, to większość dopiero teraz szykuje się do zmian.