Trwa ładowanie...
d1m2yrb

PKP Cargo widzi dalszy potencjał do obniżania kosztów

Warszawa, 12.05.2015 (ISBnews) - PKP Cargo widzi dalszy, duży potencjał do obniżania kosztów działalności, poinformowali członkowie zarządu.

Share
d1m2yrb

"W kolejnych miesiącach będzie trwała dalsza praca nad zwiększeniem efektywności. Widzimy nadal duże pole do poprawy w sferze operacyjnej" - powiedział prezes Adam Purwin podczas konferencji prasowej.

W I kw. koszty operacyjne spółki spadły o 10% r/r do 874 mln zł.

"Patrząc na nasz rachunek wyników, podstawowym kosztem są świadczenia pracownicze. Ogłosiliśmy wczoraj program dobrowolnych odejść na mniejszą skalę niż poprzedni, ale chcemy tego narzędzia używać" - powiedział dziennikarzom członek zarządu ds. finansowych Łukasz Hadyś.

d1m2yrb

Według niego, istotnymi obszarami poszukiwania oszczędności są także zakupy energii i paliwa oraz optymalizacja przewozów.

"Ograniczamy próżne przewozy przede wszystkim dzięki działaniom operacyjnym. Wspieramy się w planowaniu logistyki narzędziami IT. Historycznie nasz capex na IT wynosił 20-40 mln zł rocznie, w tym roku nowe narzędzia także powinniśmy sfinansować w tych ramach" - wyjaśnił Hadyś.

Wcześniej podczas konferencji członek zarządu ds. operacyjnych Wojciech Derda mówił, że praca nad doskonaleniem procesów przewozowych i utrzymaniowych pozwoliła m.in. na zmniejszenie próżnych przewozów o 3,9% w I kw., wzrost średniego tonażu pociągu o 3%, a czasu dobowej pracy lokomotywy - o 2%.

W I kw. spółka obniżyła koszty energii i paliwa o 7%, a koszty dostępu do infrastruktury spadły o 15%.

d1m2yrb

Wczoraj spółka ogłosiła, że wdroży program dobrowolnych odejść w spółce, licząc, że skorzysta z niego ok. 250 pracowników i chce przeznaczyć na ten cel do 19,7 mln zł.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

d1m2yrb

Podziel się opinią

Share
d1m2yrb
d1m2yrb