PKP Intercity podpisało kontrakt na modernizację 20 lokomotyw
PKP Intercity podpisało umowę z firmą Newag dotyczącą modernizacji 20 lokomotyw spalinowych. Nowosądecka spółka za wykonanie zlecenia otrzyma ponad 76 mln zł. Część środków na inwestycji PKP Intercity pozyska z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
26.09.2013 12:40
Termin realizacji zamówienia wynosi nie więcej, niż 18 miesięcy od daty podpisania umowy, czyli od 25 września br.
"Modernizacja zwiększy moc lokomotyw do 800-1000 kW, a maksymalną prędkość do co najmniej 90 km/h. W połowie remontowanych pojazdów, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, będą zainstalowane urządzenia umożliwiające zasilenie składów pociągów w energię elektryczną" - wskazano w czwartkowym komunikacie przesłanym przez przewoźnika.
Dodano, że dzięki modernizacji lokomotywy będą emitowały mniej hałasu oraz spalin. "Odnowiony tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa i interoperacyjności (zgodność z unijnymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności TSI) oraz dyrektywą 2004/26 określającą wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń przez silniki spalinowe pojazdów kolejowych" - podkreślono.
- Realizujemy szereg inwestycji, które obejmują zakup nowego oraz modernizację już posiadanego taboru. W perspektywie 2015 roku zamierzamy eksploatować już w ponad 70 proc. taboru nowego i zmodernizowanego. Podpisana umowa wpłynie na rozszerzenie oferty oraz podniesie jakości świadczonych przez nas usług - powiedział cytowany w komunikacie prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.
Przewoźnik poinformował, że zmodernizowane lokomotywy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia-Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn-Braniewo, gdzie obecnie nie ma zelektryfikowanych linii.
Mają też być przeznaczone do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn i Szczecin.
Newag jest jedną z największych polskich grup kapitałowych zajmujących się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego.