Podlaskie w 2014 r. promuje się przez sport
Podlaskie w tym roku promuje się przez sport. Logo - pikselowego żubra - prezentują na strojach związani z regionem sportowcy, m.in. siatkarze, maratończyk i motorowodniak. Region ma też promować halowa mistrzyni świata w skoku wzwyż Kamila Lićwinko.
03.04.2014 | aktual.: 03.04.2014 16:36
Promocja poprzez sport jest częścią większego, trzyletniego projektu "Podlaskie - odwieczna potrzeba natury". To kampania wizerunkowa regionu, realizowana ze środków unijnych przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku. Koszt całego projektu wynosi blisko 8 mln zł, natomiast na promocję przez sport zarezerwowano 1 mln zł.
Jak powiedziała PAP Urszula Arter z Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku, Podlaskie to przede wszystkim natura i poprzez naturę samorząd chce promować województwo. Dodała, że oznacza to także promocję turystyki aktywnej, która w regionie jest coraz bardziej popularna.
Do promocji turystyki aktywnej zostali zaangażowani sportowcy związani z Podlaskiem - pochodzą stąd bądź w regionie trenują. Jeżdżą na zawody, osiągają dobre wyniki, mają charyzmę, a sport jest ich największą pasją. Do tej pory województwo podpisało umowę z I-ligową drużyną siatkarską Ślepsk Suwałki, maratończykiem Piotrem Kuryło, który biegnie do Watykanu na kanonizację Jana Pawła II. Umowę podpisał też kierowca motorowodnej Formuły 1 Bartłomiej Marszałek, który startuje w Motorowodnych Mistrzostwach Świata F1. W najbliższym czasie ma być też podpisana umowa z halową mistrzynią świata w skoku wzwyż Kamilą Lićwinko.
W ramach umowy sportowcy mają umieścić emblematy województwa podlaskiego - logo żubra z kolorowych pikseli - na strojach i przyrządach sportowych. Będą także organizować np. spotkania z młodzieżą promujące daną dziedzinę sportu. "Sportowcy mają inspirować innych do aktywności" - dodała Arter.
500 tys. zł z puli na sport zostanie przeznaczone dla klubów żeglarskich, których łódki będą pływały z żaglami z logo województwa.
W tym roku w ramach projektu powstanie też multimedialne centrum turystyczne, które będzie się znajdowało w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Uruchomiony zostanie portal informacyjno-promocyjny oraz zostaną zorganizowane konferencje poświęcone regionalnym produktom turystycznym.
Od początku kampanii wizerunkowej powstał już m.in. spot promocyjny, który pokazuje przyrodę regionu. Został on zaprezentowany jako miejsce wyjątkowe, gdzie można zapomnieć o troskach życia codziennego i odnaleźć spokój. Województwo było też promowane przez podlaskich artystów w kilku miastach w Polsce.